نصب اپلیکیشن میزبان شو تربه بلاگ
مبدا و مقصدت رو مشخص کن تا برنامه سفرت رو بچینیم! بزن بریم

تپه تاریخی آناهیتا یکی از جاذبه‌های گردشگری شهر سرعین در استان اردبیل است. این تپه در ضلع غربی شهر سرعین، در خیابان ام واقع شده است.

ویژگی‌های تپه تاریخی آناهیتا

  • قدمت طولانی: تپه تاریخی آناهیتا قدمتی در حدود 2000 سال قبل از میلاد دارد. این تپه در دوران ساسانیان به عنوان معبد آناهیتا، الهه آب در ایران باستان، مورد استفاده قرار می‌گرفته است.
  • آثار باستانی: در تپه تاریخی آناهیتا، آثار باستانی متعددی از دوران ساسانیان و قبل از آن کشف شده است. از جمله این آثار می‌توان به آجرهای منقوش، سفالینه‌ها، مهرها و سکه‌های باستانی اشاره کرد.
  • امکان بازدید: تپه تاریخی آناهیتا برای بازدید عموم آزاد است. در این تپه، یک موزه کوچک نیز وجود دارد که آثار باستانی کشف شده از این تپه را به نمایش گذاشته است.

امکانات و خدمات ارائه شده برای گردشگران

  • پارکینگ: در نزدیکی تپه تاریخی آناهیتا، پارکینگ مناسبی برای پارک خودرو وجود دارد.
  • فضای سبز: در اطراف تپه تاریخی آناهیتا، فضای سبز مناسبی وجود دارد که مکان مناسبی برای استراحت و تفریح گردشگران است.
  • رستوران و کافی‌شاپ: در نزدیکی تپه تاریخی آناهیتا، رستوران و کافی‌شاپ‌های متعددی وجود دارد که انواع غذاهای محلی و بین‌المللی را ارائه می‌دهند.

راه‌های دسترسی به تپه تاریخی آناهیتا

  • از سمت تهران: برای دسترسی به تپه تاریخی آناهیتا از سمت تهران، باید به جاده تهران به اردبیل بروید. پس از طی مسافتی حدود 600 کیلومتر، به شهر اردبیل خواهید رسید. پس از ورود به شهر اردبیل، باید به خیابان ام بروید. تپه تاریخی آناهیتا در ابتدای خیابان ام قرار دارد.
  • از سمت تبریز: برای دسترسی به تپه تاریخی آناهیتا از سمت تبریز، باید به جاده تبریز به اردبیل بروید. پس از طی مسافتی حدود 200 کیلومتر، به شهر اردبیل خواهید رسید. پس از ورود به شهر اردبیل، باید به خیابان ام بروید. تپه تاریخی آناهیتا در ابتدای خیابان ام قرار دارد.

تپه تاریخی آناهیتا یکی از جاذبه‌های گردشگری مهم و ارزشمند شهر سرعین است که هر ساله گردشگران زیادی از سراسر کشور از آن بازدید می‌کنند. این تپه گزینه مناسبی برای افرادی است که به دنبال مکانی تاریخی و فرهنگی برای بازدید هستند.

تربه در جیب شما..!

دسترسی به تمام امکانات در اپلیکیشن تربه تریپ

دریافت مستقیم
© کلیه حقوق این سایت محفوظ و متعلق به شرکت کارآفرینان گردشگری سرزمین کهن میباشد