نصب اپلیکیشن میزبان شو تربه بلاگ
...

سیاه بیشه، روستایی بینظیر زیبا در استان مازندران

سفر به استان‌­های شمالی کشور یکی از محبوب‌­ترین تفریح‌ها برای ما ایرانی­‌ها محسوب میشود. اما باید کم­ کم با منطقه­‌های جدیدتری از این استان‌ها آشنا بشویم. و تنوعی به سفرها ببخشیم. روستاها بهترین انتخاب برای ایجاد تنوع هستند هم طبیعت بکرتری دارند و هم احساس آرامشی که همه­‌ی ما به دنبالش هستیم رو بهتر منتقل می‌کنند. پس پیشنهاد میکنم این بلاگ را تا انتها بخوانید. تا با روستای سیاه بیشه برای تنوع بخشیدن به سفرهای بعدی به استان مازندران آشنا بشوید.

 چرا سیاه بیشه؟

خیلی از اسم­‌هایی که ما در طول روز استفاده میکنیم در واقع صفتی هستند که با تکرار توسط آدم‌های متعدد تبدیل به اسم شدند. گردو یکی از اون اسم‌هاست. اگر به سیاه بیشه سفر کرده باشید یا سفر کنید میبینید که اکثر مواقع خصوصا نیمه‌ی دوم سال یک مه متراکم سیاه روستا رو احاطه کرده است. مردم محلی اوایل به خاطر وجود این مه، این منطقه را سیاه بیشه صدا میکردند. و با تکرار این اسم بین مردم محلی، سیاه بیشه به عنوان اسم این روستا شناخته و موندگار شد.

سیاه بیشه در یک قاب

موقعیت جغرافیایی روستای سیاه بیشه

هرکسی تجربه­‌ی سفر به کلاردشت را داشته باشد، به خوبی از اقلیم منحصر به فرد و آب و هوای مطبوع آن منطقه خبر دارد. حالا فکر کن یه روستا بهت معرفی بشه با همون آب و هوای خنک و طبیعت بهشتی که تعداد زیادی جاذبه برای بازدید دارد. و سفر به آنجا زمان زیادی هم از شما نگیرد. روستای سیاه بیشه یکی از روستاهای زیبای کلاردشت است که فقط 40 کیلومتر در جهت جنوبی از چالوس فاصله دارد. روستایی که روی کوه بنا شده و به همین علت آب و هوای خنک و مطبوعی دارد. و اصلا قابل مقایسه با بقیه‌ی مناطق شمال کشور نیست. اگه به یک آب و هوای خوب و تفریح نیاز دارید حتما سفر به این روستا را در برنامه‌ی خودتون قرار بدید.

موقعیت مکانی روستای سیاه بیشه

معرفی روستا در یک قاب

دقت کردید یکسری از نقاشی‌ها به قدری قشنگ هستند و به قدری با جزئیات ترسیم شده­‌اند که با تماشای آن حسرت میخوریم که کاش واقعیت داشت. و امکان سفر به آنجا برای ما فراهم بود. زمانی که در ارتفاعات سیاه بیشه قرار می‌گیرید تصور می‌کنید آرزوی شما در مقابل یکی از تابلوهای نقاشی برآورده شده است. و امکان قدم زدن و لذت بردن از طبیعتی زیبا برای شما فراهم شده است. تا آخر این نوشته با من همراه باشید تا متوجه شوید چرا سفر به این روستا می‌تواند مانند زندگی در یکی از نقاشی­‌های مشهور جهان باشد.

جاذبه‌های گردشگری روستای سیاه بیشه

اکثر ما ایرانی­‌ها برای استراحت و نجات پیدا کردن از دود و دم شهرهای بزرگ و دور کردن استرس و فشار روانی از خودمون راهی شمال میشویم. اشتباه بزرگ وقتی اتفاق می‌افتد که اکثر زمان خودمان را در ویلا و اقامتگاهی که انتخاب کرده‌ایم بگذرانیم. یا نهایتا برای تفریح چند ساعتی را در ساحل دریای خزر باشیم. در این قسمت از نوشته با جاذبه­‌های گردشگری روستای سیاه بیشه آشنا میشویم. تا بیشتر از سفر خود لذت ببریم و خاطرات خوش بسازیم.

جنگل­‌های هیرکانی در سیاه بیشه

عضو ثابت سفرها در استان­‌های شمالی کشور، تفریح و گشت و گذار در جنگل­‌های سرسبز و خوش آب و هوای این استان­‌ها است. جنگل­‌های هیرکانی یکی از مشهورترین جنگل‌های جهان است. که به عنوان آثار جهانی هم به ثبت رسیده است. جنگل‌های هیرکانی در هر سه استان شمالی کشور وجود دارد. اما جنگل­‌های هیرکانی سیاه بیشه تحت حفاظت قرار دارند و محل زندگی جانوران خاص هستند. سالانه تعداد زیادی از علاقه‌مندان به طبیعت و حیوانات برای بازدید از این زمرد سبزرنگ بیشه­‌ی سیاه رنگ عازم این منطقه میشوند.

جنگل­‌های هیرکانی در سیاه بیشه

دره­‌ی کمجل

یکی از محبوب‌­ترین مقصدها برای صخره‌­نوردها و سنگ‌­نوردهای حرفه‌ای دره‌ی کمجل سیاه بیشه است. دره‌ای که یک مسیر زیبا برای فرود و صعود در اختیار صخره‌­نوردها و سنگ‌­نوردها قرار میدهد. صخره‌­نوردها می‌توانند با فرود به این دره از 20 تا 25 آبشار دیدن کنند. آبشارهایی که اکثرا ارتفاعی 10 تا 15 متری دارند. ولی بین آنها دو آبشار 40 و 60 متری پیدا میکنند که جذابیت مسیر و تجربه­‌ی فرود را دوچندان میکند. اگر از صخره‌­نوردهای حرفه‌ای هستید اما هنوز فرصت تجربه­‌ی صخره­‌نوردی در این دره رو نداشتید می‌توانید از بسته­‌های سفری تربه استفاده کنید. و یک سفر چند روزه را در سیاه بیشه تجربه کنید. و از حرفه­‌ی مورد علاقه‌ی خود لذت ببرید.

دره­‌ی کمجل

آبشار هریجان

8 کیلومتر که از روستای سیاه بیشه فاصله بگیرید به روستایی به اسم هریجان می­رسید. که در کنار طبیعت زیبایی که دارد، منزل آبشاری است که مسیر خود را به سختی از میان صخره‌­ها و درختان تنومند پیدا میکند. آبشار هریجان از یک صخره­‌ی 9متری سرازیر میشود. و در ادامه­‌ی مسیر آبشارهایی با ارتفاع کمتر میسازد. از خود روستای هریجان تا این آبشار فقط 15 دقیقه پیاده‌­روی با کفش‌های مناسب لازم است. مسیر این پیاده‌­روی در داخل جنگل طی میشود. و پیاده‌­روی در مسیری به این زیبایی خود از جذابیت­‌های سفر به این منطقه است. این مسیر زیبا در صورت راحت و مناسب نبودن کفش‌های شما برای پیاده­‌روی میتواند برای شما با سختی ایجاد کند .

آبشار هیرجان

امیدوارم که از این متن لذت برده باشید. و به زودی سفری به این روستا داشته باشید تا لذت واقعی سفر به این منطقه را بتوانید تجربه کنید. برای تجربه­‌ی یک سفر بهتر و راحت‌­تر میتوانید از بسته‌های سفری تربه استفاده کنید. و از سفر خود به این روستای زیبا عکس‌هایی برای ما ارسال کنید. حتما برای سفر به این روستا نظافت محیط را رعایت کنید. تا مسافران بعدی هم بتوانید به اندازه‌ی شما از سفر در این منطقه لذت ببرند.

تربه در جیب شما..!

دسترسی به تمام امکانات در اپلیکیشن تربه تریپ

دریافت مستقیم
© کلیه حقوق این سایت محفوظ و متعلق به شرکت کارآفرینان گردشگری سرزمین کهن میباشد