نصب اپلیکیشن میزبان شو تربه بلاگ
...

روستاهای دیدنی در ایران، معرفی 10 روستای برتر

ایران یکی از پهناورترین کشورها در جهان است که شمال و جنوب آن به دو دریای مشهور جهان منتهی میشود. و با کشورهای زیادی هم از طریق زمین و دریا در ارتباط است. این پهناوری و گستردگی نه تنها در سیاست و شرایط نظامی این سرزمین تاثیر گذاشته است بلکه جذابیت‌ها و زیبایی‌های طبیعی بسیاری را در نقاط مختلف به وجود آورده است. متاسفانه درصد زیادی از مردم ایران با این زیبایی‌های متعدد در نقاط مختلف کشور آشنا نیستند. و سفرهای خود را بیشتر در شهرها برنامه ریزی میکنند. غافل از اینکه روستاهای دیدنی بسیاری را در نزدیکی محل سکونت خود یا حتی شهرهای مقصدشان میتوانند پیدا کنند. و از تفریح در آن مناطق بیشترین لذت را ببرند. در ادامه با 10 روستای دیدنی و گردشگری ایران در استان‌های مختلف آشنا میشویم.

روستاهای واریش و وردیج

از اطراف تهران پایتخت ایران شروع میکنیم شهری که مردم آن اکثر آخر هفته‌های خود را به امید کمی هوای تمیز و مناطق سرسبز در ترافیک جاده چالوس میگذرانند. تا شاید در شهرهای شمالی به آن برسند. در حالی که تنها با چند ساعت رانندگی به سمت غرب استان تهران میتوانید با طی کردن مسیری زیبا خود را ابتدا به وردیج و بعد از آن واریش برسانید.

روستاهای واریش و وردیج

برای رسیدن به این دو روستا که از روستاهای دیدنی در ایران هستند باید یک مسیر پر پیچ و خم و زیبا را طی کنید. و خود را به ارتفاع 1850 متری برسانید. در این دو روستا هم میتوانید از آبشارهای زیبا و دشت‌های سرسبز لذت ببرید هم از صخره های ارواح دیدن کنید. و داستان های محلی را در ارتباط با آن‌ها بشنوید. اگر دوست دارید با این دو روستا بیشتر آشنا شوید بلاگ مربوط به روستاهای واریش و وردیج را مطالعه کنید.

روستای کندلوس، یکی از روستاهای دیدنی در ایران

اگر ساکن تهران هستید، احتمالا به دنبال کمی آب و هوای پاک و فضای سرسبز میگردید. روستای کندلوس یکی دیگر از روستاهای دیدنی و با آب و هوایی معتدل است. برای رسیدن به این روستا در همان مسیر همیشگی چالوس برانید که در نزدیکی مرزن آباد مسیر ورود به این روستا مشخص شده است. و با یک جاده‌ی پر پیچ و خم می‌توانید خودتان را به این روستای 4 هزار ساله برسانید. . در این روستا میتوانید از دو موزه، آبشار، چشمه، دریاچه و… دیدن کنید و لذت ببرید. ناصرالدین شاه سفری به این روستا داشته است. و کمال الملک به عنوان یکی از همراهان او تصویر زیبایی از این روستا کشیده است که در کاخ موزه ی صاحبقرانیه قرار دارد.

روستای کندلوس

روستای فیلبند

فیلبند یکی از آن روستاهای دیدنی مرتفع شناور در ابرها است. که با دیدن تصاویرش در فضای مجازی بارها به خود وعده داده‌اید که این سفر را تجربه کنید. به نظر من دیگر معطل نکنید آماده شوید و در اولین فرصت بروید به سمت جاده هراز تا بعد از 240 کیلومتر بتوانید وعده‌ی خودتان را عملی کنید. در مسیر رسیدن به این روستا ییلاقات دیگری هم هستند که ممکن است مسیر و مقصد شما را تغییر دهند. تجربه سفر در این روستا مانند تجربه زندگی در نقاشی هایی است که به اعتقاد خیلی‌ها، بهشت و زیباترین طبیعت را به تصویر کشیده‌اند. جذابیت‌های این روستا بیش از مراتع و جنگل‌های سرسبز است. برای آشنایی بیشتر با این روستا، بلاگ مربوط به روستای فیلبند را مطالعه کنید.

روستای فیلبند

روستای سرولات، یکی دیگر از روستاهای دیدنی ایران

در نزدیکی چابکسر و رامسر در میان کوه‌های سرسبزی که زیباترین مناظر این منطقه را میسازند روستایی کوچک وجود دارد. که مردم زیادی با آن آشنایی ندارند. نام این روستای زیبا، سرولات است. روستایی که برای رسیدن به آن باید از رودهای میان راه، جنگل‌ها و جاده‌های پرپیچ و خم بگذرید. و در نهایت به خانه‌هایی زیبا با سقف‌های رنگارنگ برسید که در کنار هم قرار گرفته‌اند و روستای سرولات را شکل داده‌اند. ممکن است بیشتر شما با سرولات آشنایی نداشته باشید اما نام رستوران خاور خانم به گوشتان رسیده باشد.

این رستوران پرطرفدار با غذاهایی خوشمزه در همین روستا قرار دارد. و امکان صرف غذا در فضایی زیبا را برای شما فراهم کرده است. رستوران خاور خانم تنها جذابیت این روستا نیست برای آشنایی بیشتر با آن جاذبه ها بلاگ روستای سرولات را مطالعه کنید.

روستای سرولات

روستای سوئه چاله

روستای سوئه چاله که یکی روستاهای دیدنی است، از دور مانند زین اسبی در میان ابر است و یکی از زیبایی های استان گیلان در شمال کشور است. این روستا در شهرستان ماسال یکی از شهرستان‌های مشهور و محبوب این استان قرار گرفته است. و میتوان گفت هرساله تعداد زیادی از مسافران گیلان زمان خود را در این شهرستان می‌گذرانند. اما از این روستای زیبا دیدن نمیکنند. برای رسیدن به این روستا باید مسیری مارپیچ را به دور کوه طی کنید. و در نهایت به این روستا برسید. روستای سوئه چاله در همان فرو رفتگی شبیه به زین اسب قرار دارد. و در زمان‌هایی که این منطقه در مه فرو میرود تنها دو قله‌ی دو طرف روستا، خارج از مه قرار می‌گیرند. برای آشنایی بیشتر با آبشارها و چشمه‌های این روستا در بلاگ روستای سوئه چاله ما همراه باشید.

روستای سوئه چاله

روستای ماسوله

یکی دیگر از زیباهای استان گیلان، روستایی پلکانی به نام ماسوله است. این روستا در نزدیکی رشت و فومن قرار گرفته است. و امروزه به موجب ثبت این روستا در فهرست آثار ملی و حفاظت‌هایی که از آن شده است، گردشگران و طبیعت‌گردان شناخت بیشتری از آن دارند. این روستا به موجب معماری پلکانی و جاذبه‌های طبیعی و فرهنگی که دارد و تاریخی که از آن روایت میشود به یکی از روستاهای دیدنی و پرطرفدار ایران تبدیل شده است. اگر تا به حال به این روستا سفر نداشته اید و برای سفر به آنجا به اطلاعات بیشتری نیاز دارید میتوانید از بلاگ این روستا استفاده کنید و از سفر خود در این روستا لذت ببرید.

روستای ماسوله

روستای ابیانه، از محدود روستاهای دیدنی با خانه‌های بینظیر تاریخی

کاشان یکی از تاریخی‌ترین شهرهای ایران است. که به خانه‌های تاریخی با معماری زیبا، گلاب گیری و آبشار نیاسرم شهرت دارد. ابیانه یکی از روستاهای گردشگری در این شهر است که با خانه‌های سرخ خود به شهرت رسیده است. و تاریخی پربار و غنی را پشت سر گذاشته است. این روستا در 40 کیلومتری نطنز و 70 کیلومتری کاشان در دامنه‌ی کوه های کرکس قرار گرفته است. و میتواند یکی از پر خاطره‌ترین و بهترین سفرهای زندگی شما را برایتان رقم بزند. پا گذاشتن در این روستا مانند قدم زدن در تاریخ است. و مردم این روستا باور این فرض را برای شما راحت تر میکنند. این روستا جاذبه های گردشگری زیادی دارد که در مقاله روستای ابیانه میتوانید با آن‌ها آشنا شوید.

روستای ابیانه

روستای آب ملخ

استان اصفهان را میتوان به عنوان یکی ازگردشگر پذیرترین استان‌های ایران معرفی کرد. اما همچنان این استان جاذبه‌های گردشگری دارد که آنچنان که باید شناخته نشده‌اند. یکی از آن جاذبه‌های روستای آب ملخ است. این روستا در جنوب استان و در نزدیکی شهر زیبا و محبوب سمیرم قرار گرفته است. آبشار آب ملخ نامی آشناتر برای گردشگران و طبیعت‌گردان ایرانی است. آبشاری که در این روستا قرار گرفته است، مناظر بسیار زیبایی را در طبیعت این روستا به وجود آورده است. اگر به آبشارها و رودهای پرخروش علاقه‌مند هستید، حتما سفر به این روستا را در برنامه‌ی خود قرار دهید.اماقبل از ان حتما بلاگ مربوط به روستای آب ملخ را به طور کامل مطالعه کنید.

روستای آب ملخ

روستای مارگون

روستای مارگون یکی دیگر از 10 روستاهای گردشگری معروف در شهرستان سپیدان از شهرستان‌های استان زیبای فارس است. برای رسیدن به این روستا باید مسیری پر پیچ را که مانند تنه‌ی ماری در جاده است دنبال کنید. نام این روستا هم از همین مسیر مارپیچ به وجود آمده است. آبشار مارگون اصلی‌ترین جاذبه‌ی گردشگری این روستا شناخته میشود. اما زیبایی‌ها و جذابیت‌های این روستا تنها به این آبشار محدود نمیشود. و سفر به این روستا می‌تواند تفریحاتی در ابعاد مختلف را برای گردشگران فراهم کند. اگر دوست دارید با جذابیت‌ها و زیبایی‌های این روستا بیشتر آشنا شوید میتوانید ازمقاله روستای مارگون استفاده کنید.

روستای مارگون

روستای تنگه براق

در همان استان فارس یکی دیگر از روستاهای گردشگری و پر مخاطب ایران قرار دارد. روستایی به نام تنگه براق. تولد این روستا از زمانی است که عشایر بختیاری در تابستان برای انتخاب ییلاق خود به تنگه‌ای خوش آب و هوا در منطقه‌ی پایانی زاگرس رسیدند. و تابستان خود را در آن منطقه سپری کردند. هنوز هم همان تنگه علت اصلی شهرت این روستا در میان گردشگران است. تنگه‌ای زیبا و سرسبزکه رودی از میان آن عبور میکند و با غارها و درختان زیبا پوشش داده میشود. آبشار زیبایی هم در این تنگه قرار دارد که هم آوای زیبایی از جریان آب را ایجاد میکند هم تصویر زیبایی را پیش روی چشمان شما قرار میدهد.

روستای تنگه براق

اگر می‌خواهید روزهای گرم تابستان را در منطقه‌ای خوش آب و هوا بگذرانید، این روستا را در اولویت قرار دهید. برای اطلاعات بیشتر از این روستا هم میتوانید ازبلاگ مربوط به روستای تنگه براق استفاده کنید.

 این 10 روستا که معرفی شدند تنها بخشی از روستاهایدیدنی و خوش آب و هوای ایران بودند. این کشورسراسر نعمت است و زیبایی. و ما در تلاشیم تا بخشی از این زیبایی‌ها را به شما معرفی کنیم. پس منتظر نوشته‌های بعدی باشید تا با همدیگر روستاهای بیشتری را زیر پا بگذاریم. و همینطور برای گرفتن اطلاعات بیشتر در مورد این روستاهای دیدنی حتما روی لینک‌هایی که برای هر کدام قرار داده شده است کلیک کنید.

تربه در جیب شما..!

دسترسی به تمام امکانات در اپلیکیشن تربه تریپ

دریافت مستقیم
© کلیه حقوق این سایت محفوظ و متعلق به شرکت کارآفرینان گردشگری سرزمین کهن میباشد