نصب اپلیکیشن میزبان شو تربه بلاگ
...

جاهای دیدنی ایران در فصل بهار

این دشتایران یکی از دیدنی‌ترین کشورهای جهان است و بهار هم زیباترین فصل سال. فصلی که طبیعت از خواب چندین ماهه‌ی خود بیدار می‌شود و با همهمه و سر و صدای پرندگان، تمام مردم جهان را به تماشای زیبایی‌های خود دعوت می‌کند. بهار زمان در خانه ماندن نیست. در بهار باید از خانه بیرون زد و از زیبایی‌های بی حد و مرز طبیعت لذت برد. در 13 روز تعطیلات نوروز اولین فرصت برای لذت بردن از این زیبایی‌ها به شما دست می‌دهد. اگر از این زمان استفاده کردید که از خوشبختان و برندگان روزگار هستید.

اما اگر نتوانستید از این فرصت 13 روزه به هر دلیلی استفاده کنید؛ زیبایی‌های بهار ارزش این را دارد که چند روزی را مرخصی بگیرید و برای استراحت و یک انرژی مجدد به سفر بروید. برای اینکه بتوانید در بهار از فرصت خود بهترین استفاده را داشته باشید در ادامه‌ی این نوشته با تعدادی مقصد بی نظیر در بهار آشنا می‌شوید.

تنگه واشی، یکی از جاهای دیدنی ایران در فصل بهار 

تنگه واشی، یکی از جاهای دیدنی ایران در فصل بهار 

تنگه واشی یکی از بهترین انتخاب‌ها برای تفریحات آخر هفته و یک روزه برای ساکنان تهران است. تا بتوانند از تمام شلوغی‌ها و استرس‌های شهر خود را دور کنند. این منطقه‌ی دیدنی حدودا در 20 کیلومتری جاده‌ی فیروز کوه قرار دارد. در کیلومتر 2 جاده‌ فیروزکوه، یک مسیر فرعی به سمت روستای “جیلزجند” وجود دارد. این روستا دروازه‌ی ورود به این تنگه‌ی دیدنی است. با پشت سر گذاشتن خانه‌ها، مزرعه‌ها و باغ‌های روستا به رودخانه‌ای می‌رسید که  تازه سرآغاز ماجرا برای شما است.

این منطقه‌ی دیدنی دو تنگه به نام‌های واشی و سا دارد. در میان این دو دره دشتی قرار دارد که به آن دشت ساواشی می‌گویند. و بعد از تنگه‌ی سا هم آبشاری زیبا وجود دارد که باز به نام آبشار ساواشی شناخته می‌شود. برای دیدن زیبایی‌های این منطقه پیاده روی‌های طولانی باید انجام دهید. تنگه‌ی زیبای واشی در منطقه‌ای کوهستانی قرار دارد. بنابراین بهترین زمان برای سفر به این منطقه نیمه‌ی دوم سال است.

در بهار دشت ساواشی سرسبز و زیباست و یک قاب زیبا از طبیعت را در اختیار شما قرار می‌دهد و در ادامه‌ی راه رود و آبشاری زیبا در انتظار شماست. در بهار، هوای این منطقه همچنان خنک است. و هرچه به سمت تابستان برویم هوا معتدل‌تر می‌شود. رسیدن به این زیبایی‌ها و ساختن یک روز خوب، تنها 157 کیلومتر (2 ساعت) با ساکنان تهران فاصله دارد.

دریاچه‌ی شورمست

دریاچه‌ی شورمست

دریاچه شورمست هم یکی دیگرازجاهای دیدنی ایران است که انتخاب خوبی برای ساکنان تهران در آخر هفته‌ها و سفرهای یک روزه است. درست است که این دریاچه در استان مازندران قرار دارد اما از مرکزی ترین نقطه‌ی تهران تا این دریاچه تنها 250 کیلومتر فاصله وجود دارد و می‌توانید بین 3 تا 4 ساعت خود را به آنجا برسانید. دریاچه‌ها یکی از زیباترین پدیده‌های طبیعت هستند. قرار گرفتن دریاچه‌ها در سکوت کوهستان‌ها و حصار انبوه درختان یکی از زیباترین منظره‌های جهان را می‌سازد.

از فیروزکوه که به سمت قائم شهر بروید، بعد از 65 کیلومتر به پل سفید می‌رسید. کمی بعد از این پل پمپ بنزینی هست، بعد از این پمپ بنزین در سمت راست خود تابلوی دریاچه را می‌بینید. این جاده‌ی پیچ در پیچ شما را به دریاچه می‌رساند. و خاکی شدن جاده نشان از نزدیک شدن شما به دریاچه دارد. برای من نشستن در کنار دریاچه، در سکوت دل‌انگیز و هوای مطبوع بهار یکی از بهترین کارها است. البته که شما می‌توانید در این منطقه به تماشای جنگل‌های اطراف بروید، تفریحات آب انجام دهید و یا از جاذبه‌هایی که در نزدیکی شما هستند دین کنید.

آب ملخ، یکی دیگر از جاهای دیدنی ایران 

آب ملخ، یکی دیگر از جاهای دیدنی ایران 

آبشار آب ملخ سمیرم یکی از دیدنی‌ترین آبشارهای ایران است. که در جنوب استان اصفهان، نزدیکی یکی از روستاهای سمیرم، در مسیر یاسوج، در دامنه کوه دنا قرار گرفته است. آبشار آب ملخ سمیرم یکی از محبوب‌ترین مقاصد اصفهانی‌ها برای آخر هفته‌ها و استراحت‌های کوتاه مدت است. اما به تمام مردم ایران پیشنهاد می‌شود که از این آبشار دیدن کنند و اوقات خوشی را با خانواده و دوستان خود در جوار این آبشار بسازند.

آبشار آب ملخ در واقع حاصل جدا شدن قسمتی از کوه دنا و مسدود شدن مسیر رودخانه‌ی ماربر است که به شکل آبشار تخته سنگی عظیم جاری می‌شود. و مسیر خود را ادامه می‌دهد تا در نهایت به آبشار سمیرم برسد. این منطقه به واسطه‌ی قرار گرفتن در میان کوه‌ها و وجود آب و هوایی منحصر به فرد یک طبیعت سرسبز و عالی برای گردشگران به وجود آورده است.

در فصل بهار این آبشار به شدت دیدنی است. و یک موقعیت خوب و خوش آب و هوا برای شما، خانواده و دوستانتان بسازد. در برنامه‌‌ی سفری خود در فصل بهار، آبشار آب ملخ می‌تواند یکی از بهترین انتخاب‌های شما باشد.

چشمه باغ رستم

چشمه باغ رستم

استان چهارمحال و بختیاری یکی از دیدنی‌ترین استان‌های ایران با مناطق بکر و خاص است. چشمه باغ رستم یکی از این مناطق دیدنی است که در شهرستان اردل، بخش میانکوه قرار گرفته است. این منطقه به واسطه‌ی نزدیکی به روستای بهشت آباد با نام باغ بهشت هم شناخته می‌شود. باغ رستم یکی از انتخاب‌های خوب برای یک تفریح کوتاه مدت و آخر هفته‌ای برای ساکنان تمام استان‌های اطراف است.

در این منطقه می‌توانید چشمه ‎‌ها، آبشارها و رودخانه‌های زیبایی را پیدا کنید که در بهار و تابستان جریان دارد و در فصل بهار به پرآب‌ترین  زیباترین حالت خود می‌رسند. در این منطقه یک جاذبه‌ی تاریخی هم وجود دارد که به آن پل بهشت می‌گویند. قدمت تاریخی این پل بهشت به دوران صفویه برمی‌گردد. و به همین جهت در لیت آثار ملی کشور قرار گرفته است.

تنگه براق، یکی از بینظیرترین جاهای دیدنی ایران

تنگه براق، یکی از بینظیرترین جاهای دیدنی ایران

فارس یکی از آن استان‌هایی است که مجموعه‌ای از منظره‌های طبیعی بی نظیر و آثار باستانی را در اختیار گردشگران قرار می‌دهد. تنگه براق یکی از آن منظره‌های طبیعی در استان فارس است که 190 کیلومتر با شیراز و 80 کیلومتر با اقلید فاصله دارد. تنگه براق با وجود فاصله‌ی تقریبا زیاد، بسیار مورد توجه گردشگران و طبیعت گردان قرار می‌گیرد. و در فصل بهار مقصد مناسبی برای آخر هفته‌ها یا تعطیلات چند روزه است.

تنگه براق در واقع دره‌ای در میان ارتفاعات زاگرس است که به خاطر وجود رود کر از میان آن به یکی از زیباترین مناطق استان تبدیل شده است. رود کر که از ارتفاعات زاگرس سرچشمه می‌گیرد با جاری شدن در این دره و تغییراتی که در میان سنگ‌ها ایجاد کرده است یک تفرجگاه مناسب برای گردشگران استان فارس به وجود آورده است. در این تنگه آبشاری زیبا با ارتفاع 40 متر هم وجود دارد که به حوضچه‌های زیبایی با آب زلال می‌ریزد.

تنگه براق در ارتفاعات قرار گرفته است و در نیمه‌ی دوم سال غیرقابل دسترسی است. نیمه‌ی اول سال زمان بسیار مناسبی برای سفر به این تنگه است. در فصل بهار هم زیبایی و سرسبزی این دره به اوج خود می‌رسد به حدی که اردیبهشت به عنوان بهترین زمان برای سفر به این منطقه معرفی شده است.

دشت دریاسر

دشت دریاسر

دشت دریاسر یکی از عجیب‌ترین دشت‌ها و جاهای دیدنی ایران است که در استان مازندران، نزدیکی تنکابن قرار گرفته است. این دشت در واقع یکی از جاذبه‌های منطقه‌ی دوهزار است که در میان چهار کوه بسیار بلند قرار گرفته است. به این دشت عجیب می‌گوییم چون با 4 کوه محصور شده، در فصل بهار ده‌ها چشمه‌ی فعال در سطح دشت وجود دارد و آب از میان سبزه‌ها بیرون می‌زند و رودی پر آب که از ارتفاعات اطراف سرچشمه گرفته است از میان دشت گذر می‌کند.

ساکنان تهران می‌توانند با یک سفر جاده‌ای 5 تا 6 ساعته خود را به این دشت دیدنی برسانند. وقتی در فصل بهار به این دشت بروید با یک دشت بزرگ زرد رنگ پر از گل‌های بابونه رو به رو می‌شوید. و رو به روی شما قله‌های مرتفع پوشیده از برف قرار دارد که با دامنه‌هایی سرسبز با جنگل‌هایی زیبا به این دشت می‌رسند. سفر به این منطقه را در فصل بهار از دست ندهید.

آبشار پونه زار

آبشار پونه زار

آبشار پونه زار یکی از جاذبه‌های فریدون شهر و یکی از بهترین مقصدها در فصل بهار است. این آبشار در 25کیلومتری فریدونشهر قرار دارد. بنابراین سفر به این منطقه و بازدید از این آبشار دیدنی زمان و انرژی چندانی از ساکنان اصفهان نمی‌گیرد. آبشار پونه زار آبشاری زیبا به ارتفاع 40 متر است. که با جاری شدن در این منطقه‌ی خوش آب و هوا یک پوشش گیاهی منحصر به فرد و دیدنی برای گردشگران به وجود آورده است. آب جاری از این آبشار از ارتفاعات زاگرس سرچشمه می‌گیرد.

در فصل بهار آبشار پونه زار به زیباترین حالت خود می‌رسد. گیاهان پس از یک خواب چندماهه بیدار شده‌اند و زندگی را از سر گرفته‌اند. آب جاری از ارتفاعات زاگرس به واسطه‌ی تغییر فصل و آب شدن برف‌های قله‌ها چندین برابر می‌شود و آبشار در پرآب‌ترین حالت خود قرار می‌گیرد.

مخمل کوه

مخمل کوه یکی دیگر جاهای دیدنی ایران و از مناطق زیبا و دیدنی در نزدیکی خرم آباد است. که متاسفانه برخلاف زیبایی و جذابیت‌هایی که دارد، از شهرت کمتری در میان گردشگران برخوردار است. خرم آباد سرزمینی است که به کوه‌های سر به فلک کشیده و طبیعت بی نظیر شهرت دارد. در فاصله 35 کیلومتری این سرزمین کوهی قرار دارد که واسطه‌ی پوشیده شدن از گل سنگ‌های سبز رنگ ظاهری مخملی به خود گرفته است.

در انتهای شمالی این کوه، پارک جنگلی قرار دارد. که برای گذران وقت در کنار خانواده و دوستان عالی است. همچنین در این منطقه آبشاری به نام شبیخون قرار دارد که باعث زیبایی دوچندان منطقه شده است. و از میان سنگ‌های و صخره‌ها در این منطقه جاری می‌شود. سفر به این منطقه در فصل بهار به خصوص روزهای پایانی این فصل بسیار پیشنهاد شده است که کوه در اوج زیبایی و سرسبزی خود قرار بگیرد.

دره کول خرسون

دره کول خرسون

در خوزستان، 35 کیلومتری دزفول، دره‌ای زیبا، بکر و عجیب وجود دارد. که به آن کول خرسون یا دره‌ی ارواح می‌گویند. در این دره، دیواره‌هایی مرتفع و مارپیچ در طول دشت وجود دارد. این مسیر با آب راهه‌هایی کوچک و جزئی همراه است. که در بعضی مناطق به رودخانه یا آبشاری کوچک تبدیل می‌شود. این مسیرهای پر پیچ و خم و ترسناک در نهایت به رودخانه‌ دز می‌رسد. و یک منظره‌ی خارق‌العاده برای شما می‌سازد.

دیواره‌های این دره بسیار بلند است. و حتی در قسمتی آسمان را از دید شما پنهان می‌کند، بنابراین بهتر است با بلدان محلی راهی این مسیر بشوید. بهار بدون چون و چرا بهترین فصل برای بازدید از این منطقه است. آب‌های جاری خنک و زلالی که از برف‌های آب شده در این دره جریان دارد، سرسبزی‌هایی که با تمام شدن زمستان جانی دوباره گرفته‌اند و هوایی که در بهترین حالت خود قرار دارد.

دریاچه‌ی زریوار، یکی از بکرترین جاهای دیدنی ایران

دریاچه‌ی زریوار، یکی از بکرترین جاهای دیدنی ایران

در غرب کشور، استان کردستان، می‌توانید بزرگترین دریاچه‌ی آب شیرین کشور را پیدا کنید. این دریاچه که به نوعی تالاب هم محسوب می‌شود هم خود یکی از زیبای‌های استان است هم یک محیط مناسب برای رشد گیاهان و زندگی جانوران مختلف را به وجود آورده است. این دریاچه سرچشمه‌ای ندارد، به همین علت به آن تالاب هم گفته می‌شود. اما خود سرچشمه‌ی رود مریوان است. آب این دریاچه از چشمه‌هایی که در کف آن می‌جوشد و بارش باران تامین می‌شود.

سفر به این دریاچه در فصل بهار و تابستان به شدت پیشنهاد می‌شود. در فصل بهار این دریاچه که در فصل سرما با بارش‌های مکرر سیراب شده است و طبیعتی که از خواب بیدار شده است، چشم به راه گردشگران و مسافران است. در فصل بهار تعداد زیادی از پرندگان مهاجر و حیوانات آن منطقه هم در اطراف دریاچه دیده می‌شوند.

سراب صحنه

سراب صحنه

در استان کرمانشاه، شهری به اسم صحنه وجود دارد. این شهر در کیلومتر 55 جاده‌ی کرمانشاه-همدان قرار دارد. در شمال شهر یکی از زیباترین و دیدنی‌ترین منطقه‌های طبیعی در کشور را پیدا می‌کنید که به سراب صحنه مشهور است. در این منطقه، رودها و چشمه‌های بسیاری وجود دارد که این منطقه را به منبع اصلی آب شهر تبدیل کرده است. آب این منطقه از 4 چشمه‌ای که در اطراف آن قرار دارد سرچشمه می‌گیرد.

بازدید از این منطقه در فصل بهار به تمام ایرانیان پیشنهاد می‌شود. زیرا در این فصل از سال رودخانه با شتاب بیشتری در منطقه جاری می‌شود و طبیعت زنده‌تری را برای گردشگران و مسافران ایجاد می‌کند.

در این نوشته با تعدادی جاهای دیدنی ایران برای گذران اوقات فراغت در فصل بهار آشنا شدیم. آب و هوای مطبوع و سرسبزی بهار از بهترین نعمت‌هایی هستند که در اختیار انسان‌ها قرار می‌گیرد. از اوقات فراغت و فرصت‌های خود در فصل بهار باید بهترین استفاده را داشته باشید و لذت ببرید. حالا که از بهترین مقصدهای بهار خبر دارید معطل نکنید، به جاده بزنید و از این فصل زیبا لذت ببرید.

تربه در جیب شما..!

دسترسی به تمام امکانات در اپلیکیشن تربه تریپ

دریافت مستقیم
© کلیه حقوق این سایت محفوظ و متعلق به شرکت کارآفرینان گردشگری سرزمین کهن میباشد