نصب اپلیکیشن میزبان شو تربه بلاگ
...

زیباترین جاده های شمال ایران

ایران یک مجموعه­‌ی کامل برای عاشقان سفر و طبیعت ­دوستان است. در این کشور نه تنها مقاصد زیبایی برای سفر و ماجراجویی وجود دارند بلکه جاده ­های زیبایی هم در سرتاسر کشور وجود دارند که لذت سفر را دو چندان میکنند. این جاده­ های زیبا یکی از علت­‌های علاقه‌­مندی شدید ایرانیان به سفرهای جاده‌ای است. در این نوشته میخواهیم با 7 جاده‌ی زیبا و لذت­بخش شمال ایران آشنا شویم. با من همراه باشید تا هم سفرهای قبلی را مرور کنید و هم انتخاب­‌های بهتری برای سفرهای بعدی داشته باشید.

جاده‌ی اسالم به خلخال، یکی از زیباترین جاده های شمال

جاده‌ی اسالم به خلخال

با یکی از زیباترین جاده­ های ایران شروع میکنیم. جاده‌ای که با یک مسیر 70 کیلومتری شهر اسالم در شمال گیلان را به خلخال در جنوب اردبیل متصل میکند. و در این 70 کیلومتر زیباترین قاب­‌های زندگی را پیش روی شما قرار میدهد. این جاده از میان کوه­‌ها و دشت‌های متعددی گذر میکند. و به همین واسطه با رانندگی در این جاده باید پیچ­‌های زیاد و ترکیب‌های مختلفی از جنگل، دشت و کوه را پشت سر بگذارید.

محل عبور این جاده یکی از مناطق مرتفع کشور محسوب می­شود. و به همین علت در تمام اوقات سال، حتی در تابستان، آب و هوای خنک و مطبوعی دارد. در برخی نقاط این مسیر از میان جنگل­‌هایی گذر میکنید که به واسطه­‌ی تراکم درختان؛ نور خورشید تنها به صورت اشعه‌های محدودی به شما میرسد. در قسمتی که از میان دشت­‌ها عبور میکنید؛ نه تنها دشت که حتی تعداد زیادی ابر هم زیر پای شما قرار دارند. و یکی از خاص­ترین تجربه‌های زندگی شما را می­سازند.

این جاده در هر زمان از سال زیبایی­‌های خاص خود را دارد. در بهاربه خصوص ماه اردیبهشت، شما در میان درختان سرسبز و طبیعت خوش آب و رنگ عبور میکنید. در تابستان خورشید یک منظره‌­ی براق‌­تر از قبل را برای شما می­سازد. و اگر خوش شانس باشید تلاقی ابرها و خورشید را در یک منظره­‌ی زیبا می­بینید. در پاییز، مسیر پیچ در پیچ در میان جنگل‌های هزار رنگ و باران برگ­‌ها طی میشود. در زمستان هم منطقه به واسطه‌­ی موقعیت جغرافیایی پوشیده از برف می­شود و یک منظره­‌ی برفی زیبا برای شما می­سازد.

جاده‌ی کلاردشت به عباس آباد

جاده‌ی کلاردشت به عباس آباد

کلاردشت و عباس آباد هرکدام به تنهایی یکی از شهرهای زیبای استان مازندران هستند. و در این میان جاده­‌ای وجود دارد که این دو شهر زیبا را به یکدیگر متصل میکند. و یکی از زیباترین جاده های شمال کشور را می­سازد. جاده‌ای که از کلاردشت شروع میشود در میان جنگل‌های متراکم و زیبای عباس آباد به سمت ارتفاعات می­رود و به شهر عباس آباد میرسد. جاده­‌ی عباس آباد به اندازه‌­ی 30 کیلومتر شما را در جاده­‌ای سرسبز در دل جنگل­‌های عباس آباد با خود همراه میکند. و یک تجربه­‌ی زیبا برای شما میسازد. در هر فصل از سال که مسیر این جاده را پیش بگیرید، مطمئنا به اندازه‌ی کافی زیبایی خواهید دید که سفرتان لذت­‌بخش‌­تر شود. اما اگر در بهار یا تابستان مسیر این جاده­‌ی زیبا را در پیش گرفتید حتما یک وعده­‌ی غذایی تدارک ببینید. و لحظاتی از سفر خود را در جنگل­‌های زیبای عباس آباد بگذرانید.

چالوس، یکی از بینظیرترین جاده های شمال

جاده چالوس

خب به معروف‌­ترین و پرخاطره‌­ترین جاده­‌ی ایران، جاده چالوس، رسیدیم. خیلی کم پیدا میشوند ایرانی­‌هایی که تجربه‌ی سفر در جاده چالوس را نداشته باشند. یا حتی با این جاده آشنایی نداشته باشند. در هر زمان از سال، اولین انتخاب ایرانی‌ها علی الخصوص تهرانی‌ها جاده­‌ی زیبا و پر پیچ و خم چالوس است. زیبایی این جاده تنها دلیل انتخاب مکرر آن نیست و شاید بتوان مسافت کوتاه­‌تر آن نسبت به جاده‌های دیگر را هم از دلایل علاقه­‌ی شدید ایرانی­‌ها به این جاده دانست.

جاده چالوس از کرج شروع میشود و با پشت سرگذاشتن سد امیر کبیر و روستاهای زیبایی مانند واریان که تنها از طریق دریاچه­‌ی سد قابل دسترسی است به مرزن آباد و چالوس می­رسد. با ورود به این دو شهر، شما به صورت رسمی وارد مرز­های استان مازندران شده‌اید. با استفاده از این جاده­‌ی زیبا میتوانید خود را به زیباترین روستاهای شمال ایران برسانید. یکی از جاذبه­‌های این جاده هم آبشارها است. آبشارهایی که هم در طول مسیر میتوانید از دیدنشان لذت ببرید یا هم باید یک مسیر فرعی کوتاه را طی کنید تا به آبشار برسید.

جاده­‌ی جنگل دوهزار

جاده­‌ی جنگل دوهزار

 جنگل دوهزار را میتوان به عنوان یکی از زیباترین جنگل­‌های استان مازندران معرفی کرد. که با یک پوشش گیاهی قوی و آب و هوای معتدل به یکی از مقصدهای پرطرفدار مازندران تبدیل شده است. زیبایی­‌های این جنگل به محوطه­‌ی داخلی آن محدود نمی­شود بلکه در طول جاده‌ی زیبایی که به آن می­رسد هم برای مسافران یک مسیر زیبا را به وجود می­‌آورد.

این جاده، تنکابن و شهسوار را به یکدیگر متصل می­کند. و به همین علت برای مسافرانی که قصد دارند از سمت استان­‌های شمالی به مشهد بروند هم یکی از بهترین انتخاب­‌ها محسوب می­شود. سرسبزی و زیبایی این جاده، کلبه‌های چوبی با سقف­‌های شیروانی که در مسیر خود میبینید، رودخانه­‌ای که از یک جایی به بعد با شما هم‌مسیر می­شود و کافه­‌های میان راهی که زندگی با تمام سادگی در آن جریان دارد؛ همگی در کنار یکدیگر میتوانند یکی از خاطره­‌انگیز­ترین لحظات زندگی شما را بسازند.

جاده­­‌ی روستای فیلبند، یکی دیگر از جاده های شمال ایران

جاده­­‌ی روستای فیلبند

روستای فیلبند خود یکی از پرطرفدارترین جاذبه­‌های گردشگری در استان مازندران است. که هر ساله میزبان تعداد زیادی از گردشگران و طبیعت دوستان ایرانی میشود. جاده­‌ای که به این روستا منتهی می­شود یکی از زیباترین جاده های شمال کشور است که  در 140 کیلومتری جاده‌ی هراز شروع میشود. و 30 کیلومتر در ارتفاع و شیب امتداد می­یابد تا مسافران را به این روستای زیبا برساند.

روستای فیلبند و جاده‌ای که به آن منتهی می­شود به واسطه‌ی موقعیت جغرافیایی که دارند در نیمه‌ی دوم سال پوشیده از برف هستند. و امکان رفت و آمد و ارتباط را از دست می­دهند. از آغاز بهار تا پایان تابستان، بهترین زمان برای سفر به این روستای زیبا و لذت بردن از جاده­‌ی منحصر به فرد آن است.

مسیری پر پیچ و خم که در هرکدام یک منظره از دشت­‌های سرسبز و تک درختانی در نقاط مختلف یا کلبه­‌های چوبی را در دیدرس شما قرار میدهد تا زمانی که به روستایی برسید که ابرها در زیر پای شما جریان دارند.

رامسر به جواهرده

رامسر به جواهرده

در این قسمت می­خواهیم با یکی دیگر از جاده‌های زیبا و دیدنی مازندران آشنا شویم. جاده­‌ای که رامسر، عروس شهرهای شمالی، را به جواهرده، یکی از محبوب­‌ترین ییلاقات مازندران در دامنه­‌های کوه سماسوس، متصل می­کند. در این جاده از میان دشت­‌های سرسبز، جنگل‌های متراکم و کوهستان­‌هایی با قله­‌های برفی گذر می­کنید.

یکی از جاذبه­های اصلی این جاده، پارک جنگلی زیبای صفارود است. پارک زیبایی که به شما این فرصت را می­دهد در میان این 28 کیلومتر پیچ در پیچ گوشه‌ای اتراق کنید و استراحت کنید و بعد از آن به مسیر خود ادامه دهید. در این پارک جنگلی یک رود زیبا هم وجود دارد که از آبشار صفارود جاری می­شود. و با جوش و خروش در دل پارک از میان سنگ‌ها مسیر خود را پیدا می­کند.

علاوه بر این آبشار، در طول مسیر آبشارهای فصلی و دائمی دیگری هم وجود دارند. که شما با کمی پیاده‌­روی و جنگل‌نوردی می­توانید از آنها دیدن کنید و لذت ببرید. دشت لپاسره یکی از دیدنی­‌های این مسیر است. که با آب و هوای خوب و ییلاقات زیبایی که دارد می­تواند اوقات خوبی برای شما بسازد.

شاهرود به گرگان  

جاده شاهرود به گرگان

جاده­‌ی زیبایی که دو استان سمنان و گلستان را از طریق دو شهر شاهرود و گرگان به یکدیگر متصل می­کند. در اواسط این جاده می­توانید تغییر آب و هوا و پوشش گیاهی را به واسطه‌ی تغییر استان به وضوح حس کنید. قسمتی از این جاده از میان جنگل توسکستان میگذرد. و به همین جهت در میان برخی مردم به جاده­‌ی توسکستان مشهور شده است.

 جاده‌ی شاهرود به گرگان یکی از زیباترین گزینه‌های انتخابی برای فصل پاییز است. تنوع درختانی که اطراف این جاده را محاصره کرده‌اند، رنگارنگی پاییز و زیبایی­‌های آن را با زیبایی و جلوه­‌گری هرچه تمام­‌تر برای مسافران این مسیر به تصویر میکشد.

در این نوشته با تعدادی از جاده­‌های زیبا و لذت‌­بخش شمال کشور آشنا شدیم. جاده­‌هایی که هرکدام می­توانند زیباترین تصاویر زندگی شما را خلق کنند. زیبایی­‌های ایران و جاده‌های آن با این مقاله به پایان نمی­رسد. و در نوشته­‌های بعدی از دیگر جاده‌های زیبای کشور صحبت خواهیم کرد. اگر از این نوشته لذت بردید به نوشته­‌های بعدی هم سر بزنید.

تربه در جیب شما..!

دسترسی به تمام امکانات در اپلیکیشن تربه تریپ

دریافت مستقیم
© کلیه حقوق این سایت محفوظ و متعلق به شرکت کارآفرینان گردشگری سرزمین کهن میباشد