نصب اپلیکیشن میزبان شو تربه بلاگ
...

جاده‌ های دیدنی شرق و جنوب ایران

سفرهای جاده‌ای محبوب‌ترین سفرها در ایران هستند. در سفرهای جاده‌ای توجه به یکسری ملاک‌ها و معیارها میتواند سفر را جذابتر کند. یکی از این معیارها جاده‌های دیدنی و پر هیجان است. در دو نوشته پیش از این در ارتباط با جاده‌های دیدنی شمال و غرب کشور صحبت کردیم و با تعداد جاده‌ی زیبا و بکر در نقاط مختلف کشور آشنا شدیم. این نوشته‌ها به شما کمک میکنند تا در رسیدن به مقصد از دیدنی‌ترین جاده‌ های ایران استفاده کنید. و یک سفر به مراتب زیباتر و هیجان‌انگیزتر را تجربه کنید. در این متن میخواهیم باجاده‌ های دیدنی شرق و جنوب ایران آشنا شویم پس با من همراه باشید. 

چابهار به بندر بریس

چابهار به بندر بریس، یکی از جاده های دیدنی ایران

هر زمان که صحبت از زیبایی‌های ایران میشود و جاذبه‌هایی که گردشگران را به خود جذب میکنند، حتما نامی از بندرچابهاربه چشم میخورد. مشهورترین جاذبه‌های چابهار؛ درک، کوه‌های مریخی و گل افشان است اما جاده‌ی زیبای چابهار بریس را هم میتوان به عنوان یکی از زیباترین جاذبه‌های این منطقه معرفی کرد. 

جاده‌ی چابهار به بریس یکی از مسیرهای اصلی شرق ایران است که در استان سیستان و بلوچستان قرار دارد. این جاده از شهرستان چابهار آغاز می‌شود و به سمت شمال غربی در جهت شهرستان بریس ادامه می‌یابد. جاده‌ای که از یک طرف با منظره‌ای زیبا از کوه‌ها و از طرف دیگر با موج‌های خروشان و سواحل صخره‌ای زیبا احاطه شده است. 

این جاده لحظات زیبایی را برای شما میسازد. که به واسطه‌ی خلوتی جاده امکان توقف برای مسافران و گردشگران وجود دارد تا این تصاویر زیبا را با لنز دوربین‌های خود ثبت کنند. 

چند نکته برای رانندگی در این جاده 

از آنجایی که در این منطقه تولید محصولات کشاورزی و دامی بسیار زیاد است، این جاده به عنوان یک مسیر حمل و نقل اصلی استفاده می‌شود. در ضمن، این جاده به عنوان یک مسیر توریستی هم شناخته می‌شود. که در طول آن می‌توانید از مناظر طبیعی زیبا و مراکز تاریخی مختلفی که در سطح استان قرار دارد، لذت ببرید.

به همین جهت همیشه در این جاده با تعداد قابل توجه‌ای ماشین‌های سنگین هم مسیر هستید و همین شرایط نیاز ب دقت و توجه بیشتر شما در هنگام رانندگی دارد. 

رانندگی در این جاده برای کسانی که به رانندگی علاقه دارند بسیار لذت‌بخش است. اما توجه داشته باشید که برای رانندگی در این جاده از سرعت مطمئنه استفاده کنید. وفاصله را با خودروی جلویی رعایت کنید. در این منطقه، زیبایی‌ها تنها به مناظر طبیعی محدود نمیشود. و یکی از زیبایی‌های این منطقه شترانی هستند که به صورت مداوم در این مسیر در رفت و آمد هستند. 

جاده بستانو، یکی دیگر از جاده‌ های دیدنی 

جاده بستانو

یکی از زیباترین جاده‌ های ساحلی در استان هرمزگان که کوه‌های بلند و مرتفع را به ساحل و دریا متصل میکند و یک قاب از زیبایی‌های طبیعت را در اختیار مسافران جاده قرار میدهد. این جاده پارسیان را به بندر مقام متصل میکند. و برای این اتصال از کنار سواحل زیبا گذر میکند. و بازدید از دیدنی‌هایی مانند گردنه‌ی عشاق، ساحل مکسر و ساحل نیرم را در اختیار شما قرار میدهد. 

هر قسمت از این جاده یا بندر مقام میتواند زیباترین تصاویر زندگی شما را بسازد. بندری که امکان دسترسی به جزیره‌های شیدور و مارو را فراهم میکند از آن طرف هم با شهرهای زیبای پاسیان، بندر لنگه و سیراف راه ارتباطی دارد. 

اگه در سفر خود از این جاده استفاده کردید حتما از جاذبه‌های گردشگری که نام برده شد دیدن کنید. و سفری به مراتب بهتر برای خود بسازید. بندر مقام به واسطه‌ی قرارگیری در این موقعیت جغرافیایی خاص، آب وهوای بسیار گرم و آفتاب شدیدی دارد. بنابراین اگر قصد سفر به این منطقه را دارید فصل‌های سرد سال بهترین انتخاب هستند. تا بتوانید درشرایط  آب و هوایی خوب از تمام جاذبه‌ها دیدن کنید و لذت ببرید.

جاده شیراز به کازرون

جاده شیراز به کازرون، یکه از جاده های دیدنی در جنوب ایران

140 کیلومتر مسیر زیبا و بی نظیر که با رد شدن از میان تعداد زیادی جاذبه‌ی گردشگری، از شیراز به کازرون میرساند. استان فارس یکی از دیدنی‌ترین استان‌های ایران است که به راحتی میتواند یک سفر طولانی با جاذبه‌های گردشگری متنوع و متفاوت را در اختیار شما قرار دهد. 

شیراز سالیانه مورد توجه تعداد زیادی از گردشگران و مسافران قرار میگیرد. اما شاید بتوان گفت در کنار این شهرت و محبوبیت شیراز به دیگر شهرها و مناطق زیبای این استان بی توجهی شده است. در سفرهای بعدی خود تنها به بازدید از شیراز بسنده نکنید. و حتما شهرهای دیگر را هم در برنامه‌ی سفر خود قرار دهید و کازرون را در اولویت بگذارید. 

برای رسیدن به کازرون که در غرب شیراز قرار دارد باید یکی از زیباترین جاده‌ های ایران را طی کنید. در این مسیر از جاذبه‌های دیدنی بسیاری مانند دشت ارژن، دریاچه پریشان، کاروانسرای خانه زنیان و … دیدن کنید. 

استان فارس یکی از آن استان‌های ایران است که در هر فصل دیدنی‌های خاص خود را دارد. و زیبایی‌های خاصی از خود را در هر زمان از سال به نمایش میگذارد. بنابراین هر زمان که نیاز داشته باشید به جاده بزنید و دمی خود را از زندگی سنگین روزانه دور کنید میتوانید از این جاده‌ ی دیدنی حد فاصل شیراز و کازرون استفاده کنید. 

اما اردیبهشت از دیگر ماه‌ها زیبایی‌های بیشتری دارد. و رانندگی در جاده‌ی شیراز به کازرون در این ماه میتواند یکی از زیباترین تجربه‌ها و خاطرات زندگی شما را بسازد. 

جاده شهرکرد به ایذه، از جمله دردسترس‌ترین جاده‌ های دیدنی ایران

جاده شهرکرد به ایذه

یکی دیگر از جاده‌ های زیبای جنوب کشور، جاده‌ای است که از خوزستان شروع میشود، از اصفهان گذر میکند و وارد استان چهارمحال و بختیاری میشود. جاده‌ای 285 کیلومتری که از میان جنگل‌های سرسبز، دره‌ها، کوه‌های مرتفع و رودهای خروشان گذر میکند. و یک مسیر بسیار دیدنی را برای شما گردشگران و علاقه‌مندان به سفر به وجود می‌آورد. 

این جاده‌ی زیبا و دیدنی، شما را از خوزستان گرم با آن آفتاب شدید و اصفهان خشک و کویری به شهرکرد خوش آب و هوا میرساند. و تنوع آب و هوایی ایران را به صورت کاملا ملموس به شما نشان میدهد. از جنگل‌های بلوط خوزستان، سد کارون، کلار و دهدز گذر میکنید. و در نهایت به شهرکرد خوش آب و هوا، مرتفع‌ترین شهر ایران، میرسید. 

این جاده نه تنها از لحاظ گردشگری بلکه از لحاظ اقتصادی هم بسیار حائز اهمیت است. زیرا کوتاه‌ترین مسیر ممکن برای انتقال بارهای ورودی از جنوب کشور به مرکز و غرب است. بنابراین رانندگی با احتیاط در این جاده یکی از شرایط و نکات لازم برای سفر و خاطراتی بهتر است. استفاده مکرر و مداوم ماشین‌های سنگین از این جاده و پیچ‌های خطرناک و دره‌های عمیق توجه و تسلط کامل رانندگان را میطلبد. 

جاده‌ی شهداد نهبندان، یکی از جاده‌ های دیدنی و کویری

جاده‌ ی شهداد نهبندان

همیشه سرسبزی و وجود جنگل‌ها و دشت‌های سرسبز را به عنوان زیبایی‌ها حساب میکنند در حالی که سفر به کویر هم زیبایی‌های خود را دارد. که میتواند لحظات زیبایی را برای مسافران و گردشگران بسازد. جاده‌ی شهداد نهبندان را به عنوان زیباترین جاده‌ی کویری معرفی میکنند. 

جاده‌ای زیبا که از شهداد در استان کرمان آغاز میشود و در نهبندان در استان خراسان جنوبی به پایان میرسد. به این جاده لقب زیباترین جاده‌ی کویری را داده‌اند زیرا از میان زیباترین پدیده‌های طبیعی کویری، کلوت‌های کویر گذر میکند. 

کلوت‌های شهداد بزرگترین سازه‌های کلوخی دنیا هستند که در میان عموم مردم به عنوان قصرهای جن و پری شناخته میشوند. سالانه تعداد زیادی از گردشگران خارجی برای بازدید از این کلوت‌ها راهی این جاده میشوند. در حالی که تعداد زیادی از ایرانیان حتی با نام آنها آشنا نیستند. 

جاده‌ی شهداد نهبندان یکی از مناسب‌ترین جاده‌ها برا فصل‌های سرد سال است. و شما میتوانید یکی از لذت‌بخش‌ترین سفرهای جاده‌ای خود را در آرامش و سکون این جاده تجربه کنید. طلوع و غروب آفتاب در این کویر بسیار دیدنی است. خصوصا بازتاب نور خورشید بر ماسه‌های این کویر و رنگ زیبایی که ساخته میشود. سفر خود را به صورتی تنظیم کنید که طلوع و غروب آفتاب یا شب‌های پرستاره‌ی کویر را از دست ندهید.

امیدوارم در سفرهای خود از جاده‌هایی که با آن‌ها اشنا شدیم استفاده کنید. و زیبایی و هیجان سفر را چند برابر کنید.   

تربه در جیب شما..!

دسترسی به تمام امکانات در اپلیکیشن تربه تریپ

دریافت مستقیم
© کلیه حقوق این سایت محفوظ و متعلق به شرکت کارآفرینان گردشگری سرزمین کهن میباشد