نصب اپلیکیشن میزبان شو تربه بلاگ
...

برنامه ­ریزی سفر

برنامه ­ریزی سفر یکی از آن کارهایی است که به نظر می­رسد نیاز به مهارت چندانی ندارد. اما ناتوانی و عدم دانش کافی در ارتباط با برنامه ­ریزی سفر می­تواند تجربه‌های تلخی از سفر برای شما بسازد. و دیدگاه شما را نسبت به سفر تیره و تار کند. همانطور که میدونید ما، ینی تربه، ادعا داریم که می­تونیم برنامه ­ریزی سفر شما را به نحو احسن انجام بدیم. و سفرهایی خاطره‌­انگیز برای شما بسازیم. در این نوشته می­خواهیم با هم ابعاد مختلف برنامه ­ریزی سفر را بررسی کنیم و بهترین آن­ها را انتخاب کنیم. پس برای برنامه ­ریزی بهتر سفرهای خودتان در آینده تا پایان این نوشته با ما همراه باشید.

اقامت، اولین گزینه برای برنامه ریزی سفر

نقش اقامت در برنامه ریزی سفر

اقامت یکی از مهم‌­ترین ابعاد هر سفر است. که نقش بسیار موثری در روند سفر و خاطراتی که از آن به جا می­ماند ایفا میکند. اگر آدم اهل سفری باشید حتما از تاثیر اقامت خوب در سفر مطلع­‌اید. خیلی از مواقع تمام موارد سفر خوب پیش می‌روند و این قابلیت را دارند که یک خاطره­‌ی خوش برای شما به یادگار بگذارند. اما اگر اقامت از شرایط خوبی برخوردار نباشد و آن طور که باید امکانات نداشته باشد، می­تواند شیرینی و لذت تمام سفر را از بین ببرد.

البته که بهتر است همیشه پیش از سفر به اقامت و دیگر ابعاد سفر فکر شود. تا با آمادگی کامل یک سفر خاطره‌انگیز را شروع کنیم و از تمام لحظات آن لذت ببریم. راحتی و آرامش در اقامتگاه یکی از مهم‌ترین معیار­ها برای تعیین خوبی یا بدی اقامتگاه است.

انواع اقامتگاه

اقامتگاه­‌ها انواع مختلفی مانند هتل، هتل آپارتمان­‌ها، سوئیت، خانه با دسترسی کامل و اقامتگاه‌های بومگردی دارد. هرکدام از این اقامتگاه­‌ها مزیت­‌ها و معایبی دارند. به عنوان مثال هتل‌ها از لحاظ حریم شخصی، نظافت و … در درجه­‌ی بالایی از اعتبار قرار می­گیرند. اما با نرخ بالایی که دارند و شرایط اقتصادی که جامعه به آن دچار است نمیتوان هتل را به عنوان یک انتخاب معقول و مناسب برای عموم جامعه معرفی کرد.

شاید بتوانیم اقامتگاه­‌های بومگری را به عنوان یکی از بهترین اقامت‌های امروزی برای سفر معرفی کرد. اقامتگاه‌هایی که حس و حال خانه را منتقل می­کنند و ملموس‌­ترین حس در فضای آن، آرامش خوب و زیبایی است که دارد. البته که باید در انتخاب اقامتگاه‌های بومگردی هم دقت شود. تا شرایط و امکانات آن برخلاف خواسته­‌های ما نباشد و همچنین از امنیت خوبی برخوردار باشد.

اقامت خوب یکی از خدمات تربه

یکی از خدماتی که تربه در بسته‌های سفری خود ارائه می­دهد، اقامت است. اقامتی که از میان اقامتگاه‌های بومگردی انتخاب می­شود و شرایط و امکانات آن به صورت دقیق و با جزئیات کامل برای مسافران در سایت قرار داده می­شود. علاوه بر توضیحات، عکس‌هایی هم از نقاط مختلف اقامتگاه در سایت قرار دارند. تا شما بتوانید اقامتگاه خود را پیش از سفر به خوبی بشناسید.

حمل و نقل و انواع آن، دومین گزینه مورد توجه در برنامه ریزی سفر

حمل نقل در سفر

شاید شما بر این باور باشید که حمل و نقل تنها واسطه‌ای است که مسافر را از مبدا به مقصد میبرد و تاثیر چندانی در روند مسافرت ندارد. اما تجربه ثابت کرده است که یک حمل و نقل بد می­تواند یک سفر خوب را از بین ببرد. در ایران انواع مختلفی برای رسیدن به مقصد وجود دارد مانند؛ حمل و نقل هوایی، حمل و نقل زمینی و حمل و نقل دریایی.

در ایران شرکت­‌های مختلفی برای حمل و نقل‌های هوایی وجود دارد و به نسبت هم مورد استقبال مردم قرار می­گیرد. اتوبوس‌های بین شهری یکی از دسته­‌های حمل و نقل زمینی هستند. که در تورهای گروهی و سفرهای علمی بیشتر مورد استفاده قرار می­گیرند.

اما مطابق با آمار و اطلاعاتی که از سازمان گردشگری به دست ما رسیده است، استفاده از ماشین شخصی برای سفر بیشترین درصد را به خود اختصاص می­دهد. و در میان ایرانیان بسیار پرطرفدارتر از مدل­‌های دیگر سفر است. سفر با خودروی شخصی مزیت­‌هایی دارد که برای ما مردم ایران حائز اهمیت است. و شما می­توانید در بلاگ ایرانگردی با ماشین شخصی با این مزیت­‌ها بهتر آشنا شوید.

چرا بسته‌های سفری تربه حمل و نقل ندارد

پیش از این گفتیم که تربه خدمات سفر را تحت عنوان بسته­‌های سفری در اختیار شما قرار می­دهد. اما این بسته‌های سفری بعد حمل و نقل را پوشش نمی­دهند. در واقع به استناد آمارهای سازمان گردشگری که خانواده‌های ایرانی از سفر با ماشین شخصی خود بیشتر لذت می­برند، تربه این امکان را در اختیار سفردوستان قرار داده است که با خودروی شخصی خود سفر کنند. اما دغدغه و نگرانی‌ای از بابت ابعاد دیگر سفر نداشته باشند.

برنامه‌های تفریحی، نکته‌ای با اهمیت در برنامه ریزی سفر

برنامه های تفریحی سفر

سفر یکی از آن کارهایی است که ما می­توانیم در اوقات فراغت خود به عنوان تفریح انجام دهیم. البته که سفر میتواند دلایل مختلفی داشته باشد مثلا؛ سفرهای کاری، سفرهای علمی، سفرهای تفریحی و مذهبی. سفر با هرکدام از دلایل بالا که شکل بگیرد طبعا باید برنامه‌ای برای روزهای مختلف آن ریخته شود. تا از تمام لحظات آن به بهترین نحو استفاده شود.

اکثر سفرهای امروزی با هدف تفریح و خوشگذرانی شکل می­گیرند. و به همین واسطه نیاز است که یک برنامه‌ی درست از تفریحات ممکن در آن منطقه ریخته شود تا بهترین خاطرات ساخته شوند. برنامه ریزی برای سفر خیلی مهم است. و برای اینکه به خوبی از عهده­‌ی آن بر بیایید لازم است تا کامل به توانایی­‌های محلی مقصد خود آشنایی داشته باشید. یا از متخصصان گردشگری و سفر کمک بگیرید و استفاده کنید.

شب هنگام پای آتش

تفریحات و برنامه­‌هایی که در سفر انجام می­شوند وابسته به لوازمی که استفاده می­شود وشرایط خود برنامه، هزینه­‌های مختلفی را به خود اختصاص می­دهند. به عنوان مثال اگر برنامه بازدید از یکی از جاذبه‌های طبیعی منطقه باشد، مطمئنا شامل هزینه­‌ی خاصی برای ورود نمی­شود. اما هزینه­‌ای که باید برای بلد محلی داده شود را مشمول می­شود. اما اگر برنامه‌ی مورد نظر به ابزار یا وسیله­‌ی خاصی نیاز داشته باشد طبعا احتساب هزینه‌ی آن وسیله وابزاردر هزینه‌ی کلی برنامه برآورد می­شود.

برنامه‌های تفریحی یکی از خدمات تربه

یکی از خدماتی که بسته­‌های سفری تربه در اختیار شما سفر دوستان قرار می­دهد برنامه ­ریزی­‌هایی است که مردم محلی آشنا به سفر وتوانایی‌های محیط در مقصد شما انجام می­دهند. این برنامه­ ریزی‌ها تنها به موارد تفریحی محدود نمی­شوند. بلکه تعدادی از بسته­‌های سفری تربه با محوریت یک فعالیت ورزشی مشخص، مراسم یا موضوع خاصی اجرا می­شوند. بنابراین شما می­توانید فعالیت­ مورد علاقه­‌ی خود به عنوان مثال دوچرخه ­سواری را در نقاط مختلف کشور امتحان کنید. یا در مراسمات سنتی و محلی مناطق مختلف شرکت کنید و با فرهنگ ایرانی بیشتر آشنا شوید.

بودجه‌ی مورد نیاز برای سفر

برنامه ریزی بودجه مورد نظر برای سفر

متناسب با اینکه هر سفر چه ابعادی را در خود جای می­دهد و استفاده از انواع مختلف در هر بعد؛ بودجه­‌ای را باید لحاظ کرد. بنابراین میتوان گفت بودجه­‌ی مورد نیاز برای سفر از مجموع بودجه­‌های مورد نیاز برای اقامت، حمل و نقل و شرکت در برنامه‌های تفریحی تشکیل می­شود. در سال‌های اخیر آمار سفرهای سالانه به طرز چشمگیری کاهش پیدا کرده است. که می­توان یکی از دلایل آن را مشکلات اقتصادی روزافزون دانست.

سفر یکی از نیازهای مهم انسان است. که توانایی ادامه‌ی زندگی روزمره و انجام وظایف را در او ایجاد می­کند. و از بروز مشکلات روحی و خستگی جلوگیری می­کند. بنابراین نباید نسبت به سفر بی تفاوت بود و آن را از زندگی کنار گذاشت. البته که میتوان به این نیاز با کاهش هزینه‌ها و انتخاب­‌های مناسب پاسخ داد تا مشکلات اقتصادی به وجود نیایند.

راهکارهایی برای کاهش هزینه‌ی سفر

در ارتباط با اقامتگاه‌­ها شاید بتوان اقامتگاه­‌های بومگردی را به عنوان مناسب‌­ترین انتخاب معرفی کرد. که احساس آرامش و دلپذیری را به مسافران منتقل می­کند. علاوه بر این، از لحاظ هزینه‌ای مناسب‌­تر از انتخاب‌های دیگر محسوب می­شود.

و در ارتباط با حمل و نقل هم پیش از این گفتیم که استفاده­ از خودروی شخصی در میان مردم ایران محبوب­‌تر از شیوه­‌های دیگر است. و اگر از لحاظ اقتصادی هم بخواهیم بررسی کنیم، میتوان این نوع از حمل و نقل را به عنوان اقتصادی‌­ترین نوع حمل و نقل معرفی کرد.

تجربه پخت غذا در سفر

در ارتباط با برنامه­‌های تفریحی، تجربه ثابت کرده است که استفاده از برنامه­‌هایی که به واسطه‌ی مردمان محلی منطقه اجرا می­شوند مناسب­‌تر از برنامه‌هایی هستند که لیدرهای سفر تدارک می­بینند. و این به معنای کیفیت کم این برنامه‌ها نیست. و اگر کیفیت اجرای این برنامه‌ها توسط محلی‌ها بیشتر از برنامه‌های تور نباشد، کمتر از آن هم نیست.

اگر شما هم به سفر احتیاج دارید اما برای جلوگیری از هزینه­‌ی بیشتر از این امر صرف نظر کرده‌اید پیشنهاد میکنم به بسته­‌های سفری تربه سری بزنید. با شرکت در برنامه‌هایی که به صورت قابل توجه‌ی به بودجه‌ی کمتری احتیاج دارند؛ هم در صرف هزینه­‌های خود صرفه جویی کنید و هم اوقات خوش و دلپذیری را برای خود بسازید

تربه در جیب شما..!

دسترسی به تمام امکانات در اپلیکیشن تربه تریپ

دریافت مستقیم
© کلیه حقوق این سایت محفوظ و متعلق به شرکت کارآفرینان گردشگری سرزمین کهن میباشد