نصب اپلیکیشن میزبان شو تربه بلاگ
...

ایرانگردی با ماشین شخصی

اکثر ایرانی­‌ها تجربه‌ی سفر با ماشین شخصی رو دارند. و حتی میتوان گفت که از سفرهای جاده‌ای ‌‌ با ماشین شخصی خودشون بیشتر لذت میبرند. بریم ببینیم علت این علاقه‌­ی شدید ایرانی­‌ها به سفر با ماشین شخصی چیست. و چه کارهایی میتوانند این مدل سفرها را برای ما دلپذیرتر و راحت­‌تر کنند. تا پایان این نوشته با ما همراه باشید تا سفرهای جذاب‌­تری را در آینده برای خود و خانواده بسازید.

این علاقه‌ی شدید سفر با ماشین شخصی از کجا میاد؟

زمانی که تصمیم به سفر میگیرید میتوانید از روش­‌ها و شیوه‌های مختلفی برای رسیدن به مقصد خود استفاده کنید. که یکی از معمول­‌ترین شیوه­‌ها در ایران، استفاده از خودروی شخصی یا به عبارتی دیگر سفرهای جاده‌ای است.

رانندگی کردن حین سفر

خب درسته که خیلی از علاقه­‌های ما به موارد مختلف تو زندگی بی پایه و اساسه و از علت خاصی سرچشمه نمیگیره اما خب علاقه به سفر با ماشین شخصی تو جاده­‌های مختلف ایران از قبیل این علاقه­‌های بی پایه و اساس نیست و بر اساس یکسری علت­‌های خاص بین مردم ایران شدت گرفته و بزرگ شده. بریم با هم با تعدادی از این علت­‌ها آشنا بشیم.

مدیریت سفر راحت‌تر با ماشین شخصی

یکی از علت‌های اصلی محبوبیت این نوع سفر در ایران، کنترل و مدیریت کردن ابعاد مختلف سفر است. در سفرهای جاده­‌ای شما محدودیتی در زمان شروع سفر، استراحت­‌های میان راهی یا حتی تفریحات مختلف ندارید. و میتوانید در هرکدام به هر اندازه­‌ای که میخواهید انرژی بگذارید. البته که بهتر است حد تعادل را نگه دارید تا سفر برای شما به بهترین نحو پیش برود. مدیریت ابعاد مختلف سفر در سفر­های جاده­‌ای در مقایسه با سفرهای گروهی آژانس‌ها بهتر معنا پیدا میکند.

مدیریت سفر

در سفرهای گروهی یا به اصطلاح تور، شما نمی‌توانید هر زمان که خواستید استراحت کنید. یا در مسیر خود از جاذبه‌های دیگر هم دیدن کنید اما سفرهای جاده‌ای امکان استراحت در نقاط مختلف مسیر را در اختیار شما قرار میدهند. و حتی میتوانید اگر جاذبه‌ای در مسیر توجه شما را جلب کرد، از آن هم دیدن کنید.

حریم شخصی

شاید بتوان گفت حریم شخصی یکی از مهم‌ترین دلایلی است که این نوع سفر از طرف ایرانیان با اقبال و محبوبیت خوبی رو به رو شده است. بازهم این معیار را در مقایسه با دیگر انواع سفر بهتر میتوان معرفی کرد. در سفرهای گروهی، شما با تعدادی دیگر مسافر همراه میشوید که پیش از آن هیچ شناختی نسبت به یکدیگر نداشته‌اید و در این سفر آشنا میشوید. در سفرهای این چنینی به واسطه‌ی عدم شناخت چندساله و عمیق مسافران از یکدیگر و عدم هماهنگی روحیات آن‌ها، ممکن است هر رفتار عادی آن‌ها برای دیگری آزاردهنده و مخل آرامش باشد. اما سفرهای جاده‌ای را اصولا با خانواده یا دوستان نزدیک خود تجربه میکنیم. که طبعا شناخت خوبی از روحیات و شخصیت ما دارند و حریم شخصی به مراتب بهتر حفظ میشود.

حفظ حریم شخصی در سفر

در سفرهای جاده‌ای در عین حال که روابط صمیمی‌­تر و عمیق‌­تر است اما حریم شخصی افراد بهتر حفظ میشود. و مشکلاتی در این باره به وجود نمی­‌آید. اگر شما هم تجربه‌های ناخوشایندی از شرکت در سفرها و تورهای گروهی داشته‌اید، قطعا در سفرهای جاده‌ای تجربه‌ی بهتری خواهید داشت.

لذت از مسیر سفر با ماشین شخصی

ایران کشوری است که میتوان ادعا کرد سرتاسر آن را زیبایی پوشانده است. و برای اینکه به هرکدام از این زیبایی­‌ها برسیم باید از میان زیبایی­‌های دیگر عبور کنیم و آنها را پشت سر بگذاریم. شاید با خود فکر کنید که لذت بردن از زیبایی‌های مسیر و طبیعت جذاب در سفر با قطار و اتوبوس هم ممکن است و کاملا هم درست فکر میکنید. در سفر با این دو وسیله­‌ی نقلیه عمومی هم، شما از میان این طبیعت زیبا عبور میکنید. اما این امکان وجود ندارد که در صورت مشاهده‌ی یک منطقه‌ی زیبا و طبیعت بکر بتوانید با حضور در آن منطقه از آن زیبایی لذت ببرید.

پخت جوجه در سفر

اما در سفرهای جاده‌ای که مسیر را با خودروی شخصی خود طی میکنید، می‌توانید از هر منظره و طبیعت که لذت بردید، زمانی را توقف کنید. و علاوه بر استراحت در یک مکان، از زیبایی­‌ها و جذابیت­‌های آن منطقه لذت ببرید. اگر از افرادی باشید که دوست ندارند حتی کوچک­ترین فرصت را در زندگی خود از دست بدهند، این ویژگی سفرهای جاده‌ای برای شما به نسبت دیگر ویژگی‌ها در اولویت قرار میگیرد.

نکاتی که باید برای یک سفر جاده‌ای خوب رعایت کنید

خب تو قسمت قبلی از مدیریت سفر به عنوان یکی از نقاط قوت سفرهای جاده‌ای نام بردیم. اما خب زمانی که مدیریت سفر تماما با شما باشد قطعا مسئولیت شما در سفر بیشتر میشود. در این قسمت به چند مورد از نکاتی که باید در سفرهای جاده‌ای رعایت شود اشاره میکنیم. تا بتوانید در آینده سفرهای بهتری را تجربه کنید.

نکات مربوط به ماشین شخصی

یکی از مهم‌­ترین ابعاد سفرهای جاده‌ای ماشین یا وسیله‌­ی نقلیه­‌ای است که برای رفت و آمد و حمل و نقل خود از آن استفاده میکنید. طبعا ماشین­‌هایی که امکانات و راحتی بیشتری دارند برای سفرهای جاده‌ای مناسب‌­تر هستند. مطمئنا در جامعه‌ی امروزی ما که مشکلات اقتصادی یکی از اصلی‌­ترین مشکلات است نمیتوان توقع داشت که اکثر مردم چنین امکاناتی داشته باشند. البته که سفر جاده‌‌­ای با ماشین­‌های مختلف ممکن است، اما باید جوانب احتیاط رعایت شود تا مشکلی به وجود نیاید.

رعایت نکات خاص در سفر با ماشین شخصی

قبل از سفر حتما خودروی خود را برای چک کردن نزد نمایندگی یا تعمیرکار مورد اعتماد خود ببرید. تا تنظیم بودن باد تایرها، مشکلات موتور خودرو، ترمزها و تمام ابعاد فنی ماشین را چک کنید. مایع برف پاک کن اضافی و کابل برای مشکلات باتری از مواردی است که باید برای رعایت کردن جوانب احتیاط، همراه داشته باشید.

به همراه داشتن مدارک مورد نیاز مانند؛ گواهی­نامه، بیمه و دیگر مدارک مربوط به خودرو از الزامات سفرهای جاده‌ای است.

مسیریابی

مسیریابی در سفرهای جاده‌ای یکی از ملاک‌ها برای تجربه‌ای خوب و به یاد ماندنی است. اشتباه کردن در انتخاب مسیر میتواند زمان زیادی از سفر شما را از بین ببرد. و باعث خستگی و عصبانیت شما و همسفرانتان شود.

در حال حاضر تعداد زیادی اپلیکیشن مسیریابی مانند نشان، بلد و … در دسترس شما قرار دارد که میتوانید به راحتی با اتصال به اینترنت از آنها استفاده کنید. با توجه به اینکه اینترنت همیشه از شرایط یکسان برخوردار نیست به خصوص در جاده­‌ها ممکن است مشکلاتی از این قبیل بیشتر هم شود. پیشنهاد میکنم حتما در سفرهای جاده­ای خود نقشه‌ای دقیق از مسیر و مقصدی که مدنظر دارید به همراه داشته باشید. تا در صورت بروز مشکلات اینترنتی مشکلی در سفر شما ایجاد نشود.

مسیریابی سفر

اگر آدم اهل سفری هستید مطمئنا تهیه‌ی اطلس‌های جغرافیایی به جای نقشه‌های جزئی پیش از هر سفر برای شما مناسب‌­تر و معقولانه­‌تر است. اطلس‌هایی که میتوانید در انتخاب مقصدهای خود در حین سفر هم از آن استفاده کنید.

اگر از بسته‌های سفری تربه استفاده کنید، با خرید بسته، فایلی در اختیار شما قرار داده میشود که بهترین مسیر هم از لحاظ جاده و هم از لحاظ جاذبه‌­های گردشگری با پیشنهاداتی برای استراحت‌های بین جاده‌ای و امکانات رفاهی به شما معرفی میکند.

رانندگی در جاده

رانندگی در جاده‌های بین شهری با رانندگی در شهرهای شلوغ امروزی بسیار تفاوت دارد. درست است که رانندگی در این جاده‌ها بهتراز رانندگی در ترافیک‌های شلوغ شهری است اما به علت طولانی شدن مسیرها، احتمال بروز اتفاقات و خطراتی وجود دارد. بنابراین بهتر است جوانب احتیاط در رانندگی را در سفرهای جاده­‌ای رعایت کنید.

مهم­‌ترین مورد این است که با محدودیت و توانایی­‌های خود به خوبی آشنایی داشته باشید. بعضی افراد میتوانند ساعت­‌ها  به صورت مداوم رانندگی کنند بدون اینکه احساس خستگی و خواب­‌آلودگی داشته باشند. اما قطعا تمام انسان‌ها شبیه یکدیگر نیستند و هرکدام باید براسا توانایی­‌های خود عمل کنند.

رعایت قوانین رانندگی و سرعت مطمئن در جاده­‌های بین شهری یکی از مهم‌­ترین موارد است. تلاش کنید از مسیر لذت ببرید. و با سرعت بیشتر و عدم رعایت قوانین یک خاطره­‌ی تلخ برای خود و همسفرانتان نسازید.

رانندگی در سفر

برای سرگرمی خودتان در هنگام رانندگی و جلوگیری از بی حوصلگی بهتر است که یک فلش از آهنگ­‌های مورد علاقه‌ی خود را آماده کنید. تا در زمان رانندگی گوش دهید تا خواب‌آلودگی و بی­‌حوصلگی را از شما دور کند.

نوشته‌ای که خواندید در تلاش بود تا یکسری اطلاعات مفید را در ارتباط با سفر با خودروی شخصی و سفرهای جاده‌ای در اختیار شما قرار دهد. در یک سفر جاده‌ای عادی شما دغدغه­‌هایی مانند رزرو اقامت یا بیمه را هم دارید. اما زمانی که از بسته‌های سفری تربه استفاده کنید، این دغدغه‌ها از بین می­رود. و با خیال راحت میتوانید از سفر جاده‌ای خود لذت ببرید. حتما برای تجربه‌ی یک سفر جاده‌ای متفاوت از بسته­‌های سفری تربه استفاده کنید.

تربه در جیب شما..!

دسترسی به تمام امکانات در اپلیکیشن تربه تریپ

دریافت مستقیم
© کلیه حقوق این سایت محفوظ و متعلق به شرکت کارآفرینان گردشگری سرزمین کهن میباشد