نصب اپلیکیشن میزبان شو تربه بلاگ
مبدا و مقصدت رو مشخص کن تا برنامه سفرت رو بچینیم! بزن بریم

کوره آجر پزی، یکی از آثار صنعتی و دیدنی شهر قرچک در استان تهران است. این کوره در روستای "درازآباد" و در فضایی به مساحت ۵۰۰۰ متر مربع واقع شده است. قدمت این کوره به دوران قاجار باز می‌گردد و یکی از نمونه‌های معماری صنعتی ایران است.

ویژگی‌های کوره آجر پزی

این کوره از خشت، آجر و آهن ساخته شده است. ارتفاع کوره حدود ۲۰ متر است و دارای یک دهانه بزرگ در قسمت بالایی است. در قسمت پایینی کوره، یک اجاق بزرگ برای گرم کردن کوره قرار دارد.

امکانات و خدمات ارائه شده برای گردشگران

در کوره آجر پزی، امکانات و خدمات مختلفی برای گردشگران ارائه نمی‌شود. با این حال، گردشگران می‌توانند از نزدیک فرآیند تولید آجر را مشاهده کنند.

راه‌های دسترسی به کوره آجر پزی

برای دسترسی به این کوره، می‌توانید از وسایل نقلیه عمومی یا شخصی استفاده کنید. اگر از وسایل نقلیه عمومی استفاده می‌کنید، می‌توانید با اتوبوس یا تاکسی به روستای "درازآباد" بروید. اگر از خودروی شخصی استفاده می‌کنید، می‌توانید از طریق جاده "تهران-فیروزکوه" به روستای "درازآباد" بروید.

ساعات بازدید از کوره آجر پزی

این کوره همه روزه از ساعت ۸ صبح تا ۱۸ عصر پذیرای گردشگران است.

مشکلات کوره‌های آجرپزی قرچک

کوره‌های آجرپزی قرچک به دلیل استفاده بی‌رویه از خاک زراعی و ایجاد آلودگی هوا، یکی از مشکلات زیست‌محیطی این شهرستان هستند. در سال‌های اخیر، تلاش‌هایی برای ساماندهی این کوره‌ها و کاهش مشکلات زیست‌محیطی آنها انجام شده است.

تربه در جیب شما..!

دسترسی به تمام امکانات در اپلیکیشن تربه تریپ

دریافت مستقیم
© کلیه حقوق این سایت محفوظ و متعلق به شرکت کارآفرینان گردشگری سرزمین کهن میباشد