نصب اپلیکیشن میزبان شو تربه بلاگ
مبدا و مقصدت رو مشخص کن تا برنامه سفرت رو بچینیم! بزن بریم

مهدکودک تاریخی برسابه

موقعیت مکانی

کودکستان تاریخی برسابه در خیابان ایرانشهر، خیابان سی تیر، کوچه شهید فلاحی (امیری) پلاک 24 واقع شده است.

ویژگی ها

کودکستان تاریخی برسابه در سال 1310 توسط برسابه هوسپیان تأسیس شد و اولین مهدکودک دارای مجوز در ایران بود. این مهدکودک در یک ساختمان دو طبقه با معماری آجری به سبک قاجار قرار دارد. این بنا دارای حیاطی بزرگ با درختان بلند و فضایی دلنشین است.

امکانات و خدمات

کودکستان تاریخی برسابه در حال حاضر به عنوان موزه مورد استفاده قرار می‌گیرد. این موزه دارای بخش‌های مختلفی از جمله گالری عکس، اسناد و مدارک، اسباب‌بازی‌های قدیمی و کتابخانه است. در این موزه، اطلاعات و اسنادی مربوط به تاریخچه آموزش و پرورش در ایران به نمایش گذاشته شده است.

راه‌های دسترسی

برای دسترسی به مهدکودک تاریخی برسابه می‌توان از طریق مترو و اتوبوس استفاده کرد. نزدیک‌ترین ایستگاه مترو به این موزه، ایستگاه مترو حسن‌آباد است. همچنین، می‌توان با استفاده از اتوبوس‌های خطوط 170، 186 و 206 به این موزه دسترسی پیدا کرد.

بازدید

بازدید از مهدکودک تاریخی برسابه برای عموم مردم آزاد است. ساعات بازدید از این موزه از شنبه تا چهارشنبه از ساعت 9 صبح تا 4 بعد از ظهر است.

اهمیت

کودکستان تاریخی برسابه از نظر تاریخی و فرهنگی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. این مهدکودک به عنوان اولین مهدکودک دارای مجوز در ایران، نقشی مهم در تاریخ آموزش و پرورش کشور داشته است. همچنین، این بنا به دلیل معماری زیبا و حیاط دلنشین، از نظر گردشگری نیز از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

منابع

تربه در جیب شما..!

دسترسی به تمام امکانات در اپلیکیشن تربه تریپ

دریافت مستقیم
© کلیه حقوق این سایت محفوظ و متعلق به شرکت کارآفرینان گردشگری سرزمین کهن میباشد