نصب اپلیکیشن میزبان شو تربه بلاگ
مبدا و مقصدت رو مشخص کن تا برنامه سفرت رو بچینیم! بزن بریم

پل تاریخی غزنوی، شاهکاری از معماری در دل طبیعت

موقعیت جغرافیایی:

پل تاریخی غزنوی در نزدیکی روستای خاندوزی، در بخش چشمه ساران، شهرستان آزادشهر و در استان گلستان واقع شده است. این پل که بر روی رودخانه خاندوز احداث شده، در مسیر جاده آزادشهر به شاهرود قرار دارد و به عنوان یکی از جاذبه‌های گردشگری این منطقه، مورد توجه گردشگران و طبیعت‌دوستان قرار گرفته است.

ویژگی‌ها:

پل غزنوی با قدمتی که به دوره غزنویان باز می‌گردد، از آجر و سنگ ساخته شده و دارای معماری باشکوه و چشمگیری است. دهانه‌های بلند و طاق‌های جناغی پل، استحکام و زیبایی آن را دوچندان می‌کنند.

در طول پل، جان‌پناه‌هایی تعبیه شده است که می‌توان از آن‌ها برای تماشای چشم‌اندازهای بدیع رودخانه و طبیعت اطراف لذت برد. گویی با قدم زدن بر روی این پل، به سفری در دل تاریخ و طبیعت می‌روید و آرامشی عمیق را در وجود خود احساس می‌کنید.

امکانات و خدمات:

در نزدیکی پل غزنوی، امکاناتی مانند پارکینگ، سرویس بهداشتی، و بقعه متبرکه امامزاده عبدالله برای رفاه گردشگران فراهم شده است.

راه‌های دسترسی:

برای دسترسی به پل غزنوی، می‌توان از وسایل حمل و نقل عمومی مانند اتوبوس و تاکسی استفاده کرد. همچنین، دسترسی به این مکان با خودرو شخصی نیز امکان‌پذیر است.

جاذبه‌های گردشگری:

علاوه بر پل غزنوی، جاذبه‌های گردشگری دیگری نیز در منطقه وجود دارند که از جمله آن‌ها می‌توان به منطقه نمونه گردشگری چشمه ساران، آبشار شیرآباد، و جنگل‌های انبوه شمال ایران اشاره کرد.

تجربه‌ای بی‌نظیر:

بازدید از پل تاریخی غزنوی و تماشای چشم‌اندازهای بدیع اطراف آن، تجربه‌ای بی‌نظیر و خاطره‌انگیز خواهد بود. در این مکان، می‌توانید از تلفیق تاریخ و طبیعت لذت ببرید، در هوایی خنک و دل‌انگیز نفس بکشید، و لحظات شاد و به‌یادماندنی را رقم بزنید.

پس اگر به دنبال سفری به دل تاریخ و طبیعت هستید، پل تاریخی غزنوی را به عنوان مقصدی ایده‌آل انتخاب کنید و سفری خاطره‌انگیز را به خود هدیه دهید.

تربه در جیب شما..!

دسترسی به تمام امکانات در اپلیکیشن تربه تریپ

دریافت مستقیم
© کلیه حقوق این سایت محفوظ و متعلق به شرکت کارآفرینان گردشگری سرزمین کهن میباشد