نصب اپلیکیشن میزبان شو تربه بلاگ
مبدا و مقصدت رو مشخص کن تا برنامه سفرت رو بچینیم! بزن بریم

موزه مردم شناسی ورزنه: گنجینه‌ای از فرهنگ و تاریخ کویر

موزه مردم شناسی ورزنه، نگینی در دل کویر استان اصفهان و در شهر ورزنه، دریچه‌ای به سوی تاریخ و فرهنگ غنی این سرزمین است. این موزه که در خانه طباطبایی، عمارتی باشکوه از دوره قاجار، واقع شده، گنجینه‌ای از اشیاء و ابزارهای سنتی را به نمایش می‌گذارد که هر یک، راوی داستانی از زندگی مردمان کویر در گذشته هستند.

موقعیت جغرافیایی:

موزه مردم شناسی ورزنه در خیابان امام خمینی، محله درب قلعه واقع شده است. موقعیت مکانی مناسب موزه، دسترسی به آن را برای گردشگران آسان کرده است.

ویژگی‌ها:

خانه طباطبایی با معماری منحصر به فرد و تزئینات چشم‌نواز، خود به تنهایی یک اثر هنری ارزشمند است. حیاط مرکزی با حوض فیروزه‌ای و درختان سرسبز، فضایی دل‌انگیز برای استراحت و گشت و گذار است. اتاق‌های متعدد موزه که در گذشته محل زندگی خانواده طباطبایی بوده،如今 به نمایشگاه اشیاء و ابزارهای سنتی اختصاص یافته است.

امکانات و خدمات:

در موزه مردم شناسی ورزنه، امکاناتی نظیر سرویس بهداشتی، فروشگاه صنایع دستی و محل استراحت برای گردشگران فراهم شده است. همچنین، راهنمایان گردشگری نیز در این محل حضور دارند تا اطلاعات لازم را در مورد تاریخچه و ویژگی‌های موزه و اشیاء به نمایش گذاشته شده به گردشگران ارائه دهند.

راه‌های دسترسی:

به دلیل موقعیت مکانی مناسب موزه مردم شناسی ورزنه، دسترسی به آن از طریق وسایل حمل و نقل عمومی نظیر اتوبوس و تاکسی به راحتی امکان‌پذیر است. همچنین، استفاده از خودرو شخصی نیز از دیگر گزینه‌های پیش روی گردشگران می‌باشد.

بازدید از موزه مردم شناسی ورزنه:

بازدید از این موزه با پرداخت ورودی در تمام طول سال امکان‌پذیر می‌باشد. بهترین زمان بازدید از موزه مردم شناسی ورزنه، فصل بهار و پاییز است که آب و هوا معتدل و دل‌انگیز است.

نکاتی برای بازدید:

  • به پوشش و حجاب اسلامی توجه کنید.
  • از ریختن زباله در محوطه موزه خودداری کنید.
  • مراقب کودکان خود باشید.

موزه مردم شناسی ورزنه، با قدمت و ویژگی‌های منحصر به فرد خود، یکی از جاذبه‌های گردشگری ورزنه است که بازدید از آن، تجربه‌ای جذاب و خاطره‌انگیز برای شما خواهد بود.

علاوه بر موارد ذکر شده:

  • موزه مردم شناسی ورزنه در سال 1384 توسط اداره میراث فرهنگی و گردشگری شهرستان ورزنه تاسیس شد.
  • این موزه در حال حاضر دارای بیش از 1000 شیء و ابزار سنتی است.
  • امیدواریم از بازدید موزه مردم شناسی ورزنه لذت ببرید!

تربه در جیب شما..!

دسترسی به تمام امکانات در اپلیکیشن تربه تریپ

دریافت مستقیم
© کلیه حقوق این سایت محفوظ و متعلق به شرکت کارآفرینان گردشگری سرزمین کهن میباشد