نصب اپلیکیشن میزبان شو تربه بلاگ
مبدا و مقصدت رو مشخص کن تا برنامه سفرت رو بچینیم! بزن بریم

مجموعه تاریخی باغ نشاط، یکی از آثار تاریخی و دیدنی شهر لار در استان فارس است. این مجموعه در ضلع شمالی پل عباسی و کنار رودخانه خشک در فضایی به مساحت ۱۴۵۰۰ متر مربع واقع شده است. قدمت این مجموعه به دوران صفویه باز می‌گردد و شامل یک عمارت، یک حمام و یک باغ است.

ویژگی‌های عمارت باغ نشاط

عمارت باغ نشاط در سه طبقه بنا شده است و دارای زیرزمین، طبقه همکف و طبقه اول است. این عمارت از خشت، آجر، چوب و گچ ساخته شده است. نمای بیرونی عمارت با آجرکاری و گچبری تزئین شده است و دارای ایوانی با ارتفاع ۲.۵ متر است. در دو طرف ایوان، درب‌های چوبی قدیمی قرار گرفته است.

در طبقه همکف عمارت، اتاق‌های نشیمن، پذیرایی، غذاخوری و آشپزخانه قرار دارند. در طبقه اول، اتاق‌های خواب و حمام و سرویس بهداشتی قرار گرفته است. زیرزمین عمارت نیز به عنوان زورخانه استفاده می‌شد.

ویژگی‌های حمام باغ نشاط

حمام باغ نشاط در ضلع شمالی مجموعه قرار دارد و احتمالاً همزمان با عمارت اصلی بنا شده است. این حمام دارای سقف هلالی، ستون‌های سنگی مارپیچ و آهک‌بری‌های زیبا است. در سقف حمام، نورگیرهایی تعبیه شده‌اند که برای جلوگیری از ورود هوای سرد بیرون و خروج هوای گرم داخل با شیشه پوشیده شده است.

ویژگی‌های باغ باغ نشاط

باغ باغ نشاط در ضلع جنوبی مجموعه قرار دارد و دارای درختان نخل، نارنج، انار و سایر درختان میوه است. در وسط باغ، حوض آبی قرار دارد که در گذشته از آن برای آبیاری درختان و آبتنی استفاده می‌شد.

امکانات و خدمات ارائه شده برای گردشگران

در مجموعه تاریخی باغ نشاط، امکانات و خدمات مختلفی برای گردشگران ارائه می‌شود. این امکانات شامل موارد زیر است:

  • راهنمایان گردشگری
  • فروشگاه صنایع دستی
  • کافه و رستوران
  • سرویس بهداشتی

راه‌های دسترسی به مجموعه تاریخی باغ نشاط

برای دسترسی به این مجموعه، می‌توانید از وسایل نقلیه عمومی یا شخصی استفاده کنید. اگر از وسایل نقلیه عمومی استفاده می‌کنید، می‌توانید با اتوبوس یا تاکسی به خیابان "ساحلی" بروید. اگر از خودروی شخصی استفاده می‌کنید، می‌توانید از طریق خیابان "بلوار آیت‌الله طالقانی" یا خیابان "بلوار باهنر" به این خیابان بروید.

ساعات بازدید از مجموعه تاریخی باغ نشاط

این مجموعه همه روزه از ساعت 8 صبح تا 18 عصر پذیرای گردشگران است.

تربه در جیب شما..!

دسترسی به تمام امکانات در اپلیکیشن تربه تریپ

دریافت مستقیم
© کلیه حقوق این سایت محفوظ و متعلق به شرکت کارآفرینان گردشگری سرزمین کهن میباشد