نصب اپلیکیشن میزبان شو تربه بلاگ
مبدا و مقصدت رو مشخص کن تا برنامه سفرت رو بچینیم! بزن بریم

حمام حاج عسگر خان، یکی از بناهای تاریخی و ارزشمند شهر قم است که در سال ۱۲۱۶ هجری قمری در دوره قاجار ساخته شده است. این حمام در بافت تاریخی شهر قم و در بازار بزرگ قرار دارد و از جمله حمام‌های بزرگ عمومی شهر قم محسوب می‌شود.

موقعیت جغرافیایی

حمام حاج عسگر خان در محله باجک یک قم و در خیابان فرعی سیزدهم واقع شده است. این حمام در فاصله ۵۰۰ متری حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (س) قرار دارد و دسترسی به آن با وسایل حمل و نقل عمومی نیز آسان است.

ویژگی‌ها

حمام حاج عسگر خان دارای ویژگی‌های معماری منحصر به فرد و زیبایی است. این حمام دارای یک ورودی بزرگ با طاق‌های جناغی است که با کاشی‌کاری‌های زیبا و تزئینات گچبری تزئین شده است. فضای داخلی حمام نیز دارای گنبدهای بزرگ و طاق‌های بلند است که با کاشی‌کاری‌های رنگارنگ و نقش و نگارهای اسلیمی و خطایی تزئین شده‌اند.

امکانات و خدمات

حمام حاج عسگر خان دارای امکانات و خدمات مختلفی برای گردشگران و بازدیدکنندگان است. این حمام دارای رختکن، خزینه، گرمخانه، سربینه، حوضچه‌های آب سرد و گرم و سایر امکانات رفاهی است. همچنین، در این حمام امکان استفاده از خدمات ماساژ و سایر خدمات بهداشتی نیز وجود دارد.

راه‌های دسترسی

برای دسترسی به حمام حاج عسگر خان می‌توان از وسایل حمل و نقل عمومی نیز استفاده کرد. نزدیکترین ایستگاه اتوبوس به این حمام، ایستگاه اتوبوس بازار است. همچنین، می‌توان با استفاده از تاکسی نیز به این حمام دسترسی پیدا کرد.

جمع‌بندی

حمام حاج عسگر خان یکی از بناهای تاریخی ارزشمند شهر قم است که از نظر معماری و قدمت دارای اهمیت ویژه‌ای است. این حمام در حال حاضر نیز فعال است و امکان بازدید و استفاده از آن برای عموم مردم وجود دارد.

تربه در جیب شما..!

دسترسی به تمام امکانات در اپلیکیشن تربه تریپ

دریافت مستقیم
© کلیه حقوق این سایت محفوظ و متعلق به شرکت کارآفرینان گردشگری سرزمین کهن میباشد