نصب اپلیکیشن میزبان شو تربه بلاگ
مبدا و مقصدت رو مشخص کن تا برنامه سفرت رو بچینیم! بزن بریم

باغ چشمه بلقیس، نگین سبز چرام

باغ چشمه بلقیس، نگین سبز شهرستان چرام در استان کهگیلویه و بویراحمد، در آغوش کوه‌های سر به فلک کشیده و در دل طبیعتی بکر و چشم‌نواز، بهشتی زمینی را برای گردشگران به نمایش گذاشته است. این باغ که در فاصله 4 کیلومتری جنوب شرق شهر چرام و در مسیر جاده چرام-گچساران واقع شده، با قدمتی که به دوران پس از اسلام می‌رسد، در تاریخ 7 مهر 1381 به عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

طبیعت دل‌انگیز و چشم‌اندازهای بی‌نظیر، باغ چشمه بلقیس را به یکی از جاذبه‌های گردشگری مهم استان تبدیل کرده است. درختان سر به فلک کشیده، چمن‌های سرسبز، صدای دلنشین آب چشمه، و آواز پرندگان، گویی سمفونی زیبایی را برای روح و جان هر گردشگری می‌نوازند.

معماری باشکوه باغ، با تلفیقی از هنر ایرانی و اسلامی، جلوه‌ای خاص به این مکان بخشیده است. برج تاریخی مربوط به دوران‌های پس از اسلام، که در مرکز باغ قرار دارد، حکایت از قدمت و تاریخ این مکان دارد.

امکانات و خدمات رفاهی متنوعی برای گردشگران در باغ چشمه بلقیس فراهم شده است. آلاچیق‌های متعدد، رستوران، کافی‌شاپ، سرویس بهداشتی، و پارکینگ، از جمله این امکانات هستند که آسایش و راحتی را برای بازدیدکنندگان به ارمغان می‌آورند.

راه‌های دسترسی به باغ نیز آسان و متنوع هستند. جاده آسفالت چرام-گچساران، امکان دسترسی آسان با خودرو شخصی را فراهم کرده است. همچنین، برای کسانی که تمایل به استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی دارند، اتوبوس‌های خطی به طور مرتب بین شهر چرام و باغ چشمه بلقیس در حال تردد هستند.

بازدید از باغ چشمه بلقیس، تجربه‌ای منحصر به فرد و خاطره‌ای فراموش‌نشدنی را برای شما رقم خواهد زد. گشت و گذار در باغ، قدم زدن در کنار چشمه، عکاسی از مناظر زیبا، و لذت بردن از طبیعت بکر، لحظات شاد و خاطره‌انگیزی را برایتان خلق خواهد کرد.

باغ چشمه بلقیس، با آغوش گرم و طبیعتی دل‌انگیز، منتظر است تا شما را به سفری خاطره‌انگیز در دل تاریخ و طبیعت دعوت کند.

تربه در جیب شما..!

دسترسی به تمام امکانات در اپلیکیشن تربه تریپ

دریافت مستقیم
© کلیه حقوق این سایت محفوظ و متعلق به شرکت کارآفرینان گردشگری سرزمین کهن میباشد